Naar nieuw basiskamp in Frankrijk.

Frankrijk, Cousances-les-Forges

Deze morgen zijn onze meisjes vroeg in de weer, want omstreeks 08 u vertrekken ze weer huiswaarts met de trein. Nadat we ze- flink bepakt met hun rugzakken - zien vertrekken, beginnen wij ook op te ruimen in Jan's appartement. Eens al ons gerief verzameld is gaat Chris de auto ophalen en begin ik alles met de lift naar beneden te brengen. Dan samen inladen en ...onze fietsen nog oppikken bij de villa. Omstreeks 10u zijn we ook klaar om te vertrekken.

De weg naar ons volgende verblijf in de Champagnestreek verloopt vlot en omstreeks 17 u zijn we ter plaatse. We worden er hartelijk onthaald door de gastvrouw, die gewoon naast de deur woont. Het verblijf is prima. We kunnen even buiten zitten ook...wat we wel misten bij Jan. Eerst zal het wel moeten afkoelen...want ook hier is het nog steeds snikheet. Binnen is het aangenaam. We hebben een ruime keuken, living en badkamer met wasmachine. En de inrichting is helemaal ons ding. De streek zal zich uitstekend lenen tot fietsplezier dat hebben we al gezien op de plaatselijke fietskaart.

De gastvrouw depaneerde ons met het avondmaal, want het is zondag en ze wist niet meteen een eetgelegenheid in de buurt.Aangezien haar man vandaag jarig was en ze wat volk hadden uitgenodigd kon ze ons wel één en ander brengen en aangezien ze ook kippen hebben waren er ook verse eitjes bij.

Morgen dus eerst inkopen doen en dan begint de ontdekkingstocht in de buurt...we zien het helemaal zitten.