MTB in de bergen.

Zwitserland, Monthey

Chris had weer iets in petto vandaag...een ritje op hoogte , van amper 30 km. Mooi verkocht aan mij als rustig tussen de bomen, dus in de schaduw, langs bergmeertjes...De werkelijke tocht werd om en bij de 20 km , omdat we sommige stukken echt niet doenbaar vonden om t fietsen. We keerden dus een groot stuk terug via dezelfde weg als bij het klimmen.
Dan pas besef je ten volle wat we aankunnen met onze e-bikes: we fietsen vlot hellingen van meer dan 16 % op , op onverharde paden....ze afdalen is geen sinicure. Zelfs bij het klimmen moet je goed nadenken waar je even stopt, want als de helling te steil is om te starten is het niet evident om op een smaller onverhard pad nog veilig jou fiets te bestijgen.
Maar in elk geval was de temperatuur ginder boven. tussen de 1200 en de 1900 meter veel aangename dan in het dal. Rond 18u zijn we terug in Monthey en het is er heet. Op het appartement waar we alles afsluiten voor de zon overdag, is het te doen...We hebben zelfs geen zin meer om iets te gaan eten, zoals we min of meer van plan waren. Lekker een restjesmaaltijd klaargemaakt en in onze " sleppen" opgegeten.

De meisjes namen intussen weer contact op en zijn OK , vandaag hadden ze een rustdag bij de refuge de Salanfe.

Jan en Marilyn deden vandaag zomaar eventjes een wandeling van 16 km met 1500 hoogtemeters...jong en fit noemen wij dat.

Morgen nog een superhete dag verwacht...wat doen we nu om hieraan te ontsnappen?

het blijft genieten van de mooie streek!

marc vanpaemel 2022-07-17 22:06:05

Leuke dinges zeg!! En de investering loont dus!!!