Cultuurdag.(68 km)

Frankrijk, Ancy-le-Franc

Deze morgen afscheid genomen van onze nieuwe vrienden, na onze gegevens te hebben uitgewisseld natuurlijk.
Ze vertrekken iets voor ons in dezelfde richting. Daar we bijna rond zijn met onze route en we nog een week over hebben, wijken we af van onze route, zo'n 5,5 km om de Abdij van Fontenay te bezoeken, die op de lijst staat van UNESCO werelderfgoed...en ja het was het ommetoertje waard. Amper 10 km verder, eens terug langs het kanaal kunnen we ook La Grande Forge de Buffon bezoeken. Ook zeker een bezoek waard.
Nu moeten we wel voortmaken, want de volgende camping zou pas over nog zo'n 30 km zijn en t' is al redelijk laat.
Toch zien we bij een brugje zo'n 10 km eerder, een camping aangeduid. We besluiten het stadje in te rijden, maar vinden geen verdere pijlen naar een camping...Na wat rondvragen, komen we terug bij de brug waar we rechts afsloegen het dorp in, en het is er net links 😶.
Een "aire naturel de camping"...Er staan 2 van die Amerikaanse caravans uit de jaren 70 in aluminium en wij staan daar net tussen met ons tentje , helemaal alleen...Twee douches en 2 toiletten voor ons alleen. Een zalig terras waar we op onze wenken worden bediend. Met een lekker flesje Chablis om het geheel af te werken.

De Abdij van Fontenay hebben wij in 2012 bezocht met Danilo en Annie. In de gietende regen! Maar we vonden het zeer mooi. Geniet verder van jullie reis!