Fietstocht vanuit Thaon les Vosges

Frankrijk, Gérardmer

We zijn deze morgen al vroeg onderweg naar Thaon waar onze fietstocht vandaag start. Volgens de omschrijving staat er ons toch wat klimwerk te wachten, maar meer in een golvende beweging...Het is opnieuw warm en ook al was er kans op onweer uitgegeven vanaf rond 17.30...het is nu 18.30, en nog droog...maar er drijven wolken aan en ik hoor precies wat gerommel in de verte.
We waren rond 14u al terug aan ons startpunt in Thaon. Die golvende bewegingen had ik precies meer last van dan van die cols gisteren, maar de 28 graden zullen daar ook wel wat aan gedaan hebben.We fietsten toch een 46 km.
Op de heenweg hadden wij een pijl gezien met "petite"en "grande cascade".Daar we nog vroeg zijn, besluiten we daar eens te gaan zien, en meteen te zien of we er morgen soms eens een wandeltocht kunnen maken.
La petite cascade is best mooi, en er is een rondwandeling van van een klejne 3 uur die daar vertrekt. We stoppen ook nog eens bij de grande cascade, maar daar is een Auberge bij, dus veel volk...We zien wel dat we er een toer van een uurtje met paard en kar kunnen maken van de ene waterval naar de andere...we doen dat!
Weer bij de tent is het tijd om een douchke te pakken en dan gaan we een restaurantje doen in Gérardmer.
Ik kies een menu met plaatselijke dingen, een Menu Terroir...het smaakt. Het gaat allemaal een beetje vlug, door de twee Aziatische jobstudenten in opleiding, die een beetje té hard hun best doen. Het is hen vergeven, liever zo dan ongeīnteresseerd.
Na het eten wandelen we nog even richting meer van Gérardmer en in een parkje kunnen we nog het einde van een gratis concertje meepikken.
We gaan ook nog eens de kiosken bestuderen rond het meer om te zien wat we op het water nog kunnen beleven...een pedalootje of een rondvaart...we zien nog wel.