PR7 Trilho das Levadas

Portugal, Granja

Brrrr... 11 graden deze ochtend en veel mist 🥶

We checken uit bij onze quinta, en zetten samen de route verder tot Granja. Hier is een wandelroute langs de rivier, van om en bij de 11km.

Jezusmina, we zijn totaal niet voorzien op dit koude weer 🥶 maar gelukkig is het draaglijk eens we opgewarmd zijn door de inspanning.

Het eerste stuk voelt als de Kalmthoutse heide met een geel en paars kleurpallet rondom ons 🥰
We volgen Wikiloc en lopen zo nergens verloren 👌

Het eerste uur is vooral dalen, richting de rivier.
We proberen ons voor te stellen hoe mooi het hier wel niet is onder een stralende zon ☀️ en wonder boven wonder... een halfuurtje later komt ze er door! 🙌

Het voelt meteen enkele graden warmer, en de thermometer geeft ondertussen 20 graden aan.
We steken hier en daar een stroompje over, en volgen paadjes door hoog gras.
Uiteraard weet je dat je ook hier weer omhoog moet 😄 maar gelukkig is de temperatuur niet zo heet als gisteren om zo'n stevige klim te maken.

Er is een kleinere waterval die we passeren, en wanneer we onze laatste tred inzetten krijgen we ook nog een prachtig zicht op het dorpje.

Toch weer een topper, deze wandeling!

We hebben intussen een hongertje gekweekt en stoppen bij Quinta da ponte Pendilhe. Zag er sjiek uit binnen, en mijn pa werd al ongemakkelijk 😂 "da gaat hier megaduur zijn".

Grappige is dat we ook geen menukaart kregen, maar dat ze de 5 gerechten aan tafel kwamen opnoemen. Spannend! Haha... 🤭

Cecy kiest voor bacalhau, papa voor varkensfilet en wij voor het wilde everzwijn - of de 'javali' 😋
De borden hier zijn gigantisch, en de porties ook 🙈 De javali had weg van lekker stoofvlees, en het smaakte!

Nadien nam Ives nog een bola do bolacha als dessert, en iedereen een koffie. Einde rekening: 55 euro voor ons 4 😂😂😂

We nemen hier afscheid van papa en Cecy. Zij rijden voor 2 dagen naar de stad Viseu en wij naar Oliveira do Hospital, aan de voet van de Serra da Estrela.

We checken in bij Quinta das Covas, heel gezellig en we zijn voorlopig de enige gasten deze dagen.
De weersvoorspellingen zien er niet goed uit voor deze week: veel regen en koud. Maar we zien wel, en hopen toch iéts van de streek te zien.

Groetjes
Ellen & Ives

❤️❤️❤️

Annik 2024-05-15 12:41:33

Zelfs met regen en wolken zijn het weer prachtige foto's. ❤️💋💋💋