Orlando - Clearwater

Verenigde Staten, Clearwater

Dear readers :)

Ondertussen zitten we aan zee, en de zeebries doet hier heel veel deugd!

Vanochtend moesten we uitchecken uit ons superdeluxe hotel aan Seaworld Maar na 4 dagen zweten wou ik onze vuile was toch al eens in het sopje steken, dus ben met een grote zak naar de gang gewandeld, om een machientje was te draaien ;)
Mijn reisverslagske wat bijgewerkt, en na een halfuurtje alles in de droger gestoken… alles pico bello gewassen! Zo snel gaat dat :)

Rond half 10 zaten we dan op de autoweg richting Tarpon Springs, 167 km rijden… Tarpon Springs is compleet Grieks!! Echt raar :)) Overal waar je loopt door de straatjes zijn shops met typisch Grieks gebak, restaurants met de typisch Griekse gerechten… Maar het staat vooral bekend om zijn sponsen!

In de jaren 1880 zijn de eerste Grieken hier geemigreerd, ze werden voornamelijk ingehuurd om mee te gaan duiken naar sponsen in de zee. Daarna heeft de Griek Cocoris een bepaalde techniek sponge-diving geintroduceerd en hij liet dan ook Grieken overkomen naar Tarpon Springs om hem daarmee te helpen, op de duur was heel het stadje vergriekst… (is dat wel een woord?) en bracht de sponsindustrie ook miljoenen per jaar op.

We hebben hier wat rondgekuierd (meestal proberen de schaduw en de airco in de winkels proberen op te zoeken) en ook een introductie van een film gezien waarin men uitleg gaf hoe het spons-duiken en verwerken ervan werkte! Interesting!

Na de middag besloten we dat het tijd was voor een verfrissende duik… we rijden nog een 20-tal km verder tot Clearwater Beach en ZO zalig dat zeebriesje!! Ook een beetje bewolkt, maar dat is niet erg!! Zalig voor mijn beentjes, en uiteindelijk reikt de gradenmeter nog tot 32° hoor, maar dit is mucho betero!

We kieperen ons hele hebben en houden in de kamer – dewelke trouwens heel ruim en proper is!- en springen in het zwembad om even af te koelen…

Na een uurtje plonsen houden we het voor bekeken en is het tijd om wat siesta te houden en ons klaar te maken voor de beach!! Het gaat minder warm zijn rond 18u en dat is net wat we willen! :-p De zon blakert al een beetje minder en we gaan te voet naar de pier. Het strand is spierwit en er waait een heerlijk briesje )) Eindelijk: this feels like a HOLIDAY!!!

We hebben net voor we het motel verlieten gesurfd op internet en gekeken waar we lekker en cheap konden eten, en Britt's leek ons leuk en kreeg ook goeie reviews, dus daar gaan we naartoe.

Eerst naar de pier waar ze allerlei prullaria en spulletjes verkopen, maar wel gezellige drukte daar :) De zon zakt steeds verder weg en we nemen een hoop kiekjes tot ze onder is, en dan wordt het tijd om die buikjes te vullen!!

We zetten ons aan een tafeltje met zicht op zee (buiten op het terras) en bestellen een Mojito. Als appetizer delen we Bruschetta met tomaat en parmesan, en Ives neemt als hoofdgerecht de House Burger met friet en ikzelf geniet van een Caesar Salad met scampi; mmmm…

't is weer duidelijk dat we grote ogen hebben, zelfs de sla is "too much too handle" maar t was wél lekker!! We overwegen zelfs om morgen opnieuw terug te komen :)

We waggelen een beetje in de wind naar het motel, maar waren de weg een beetje kwijt, haha…

Allez, time for some napping… see you tomorrow folks!