Vitamin " Sea" Therapy

Sri Lanka, Dickwella

We skippen een dagje verslag...

Gisteren was ook "verkasdag" en spijtig genoeg ineens voor de volle 167km.
We hebben Dom nog gevraagd om een extra nacht, want ik voelde me echt niet oké, maar helaas was hij volzet.

Dan maar door de zure appel heen 😑
Rechtzitten is geen optie, 5 minuten en ik voelde mij al mottig 🤢

Ives heeft de bagage gepakt, en ik heb mij gelijk een sardientje op de achterbank gelegd. 4,5u snorren en ik heb er niks van gezien... geprobeerd te slapen, dat vooral.

Blij wanneer we aankomen in onze Airbnb in Dikwella, een kleine baai voor beginnende surfers. We hebben ons geinstalleerd en hebben niks gegeten, enkel geslapen 🙏

Vandaag, een dagje later, gaat het weer wat beter ☺️ de zon schijnt, de zee lonkt en ook de rust.
We beslissen om vandaag vooral te tanken, lees: liggen en zwemmen 😄

Terwijl ik in de ochtend mijn haar bijeen kam valt er iets piepend keihard met een plof voor me neer op het badkamermeubel 😱 Ik schrik zo hard dat ik zelf gillend naar buiten loop, zonder te weten wat het is 🤣🤣🤣
Ives gaat voorzichtig op inspectie en ziet iets op z'n rug liggen naast mijn toiletzak.
Hij denkt eerst dat het dood is, dus gaat wat dichterbij... blijkt een baby eekhoorn te zijn! 🥹

Dood is hij niet, maar hij heeft een serieuse klap gehad... Ik bel met Jude, onze gastheer die hier achter woont. Zijn moeder komt de eekhoorn halen in een handdoekje en zijn kinderen temmen wel eens meer eekhoorns, dus ze gaan hun best doen hem erdoor te krijgen.
Maak dat mee seg... 🙈
Kikkers, eekhoorns, wat gaan we nog krijgen 😅

Om 10u zijn we hier in de straat gaan ontbijten bij Duni's. Ives neemt de Açai Bowl en ik nam de Sweet hopper met verse kokosyoghurt 😋
Nog een koffietje en een butterfly pea tea erbij en we kunnen ertegen!

Op 500m van onze Airbnb ligt het strand, dus t is echt vlakbij! Je kan een zonnestoel nemen die je 3000 roepie kost, maar als je eet en drinkt trekken ze dat eraf. Handig!

We hebben daar wat gelegen, gelezen en gezwommen in de warme zee. Heerlijk ❤️
'S middags een kom dahl besteld en Ives gebakken rijst. We komen niks tekort 😉

Rond 16u zijn we gaan douchen en erna nog wat gaan struinen langs de baai van Hiriketiya.
We hebben het nog eens aangedurfd om een massage te boeken, want onze rug is quasi gebroken van de rammelende tuk 😆

Om 18u lopen we via het strand van Dikwella naar Hirikiteya en drinken nog iets bij de Coconutbar terwijl de zon in de zee zakt ❤️

Daarna is het tijd voor de massage bij Korale, en deze keer was het gewéldig. Petika weet perfect waar mijn knopen vast zitten van die laatste tuk tuk tuk rit, en haalt ze er allemaal uit 😊

Erna wandelen we te voet naar ons huisje en is het bedtime! Morgen gaan we verder op ontdekking met de scooter voor 1 dag 😉

Fijne avond! 👋
Ellen & Ives

Laat die vitamientjes maar komen ☀️🤩😄! Blij dat de eetlust terug is 😋!