Sandy roads to Kalahari ๐Ÿœ

Namibiรซ, Marienthal

Goodmorning Africa ๐Ÿคฉ

Amai heerlijk geslapen, wel 10u aan één stuk! ๐Ÿ˜„๐Ÿ‘ Om 8u staat de wekker en we pakken dan ook onze spullen in. Warme jas is geen overbodige luxe want het is buiten lekker koud bij 8°C.

We krijgen nog een dikke poot van Laksi en Christiaan wuift ons uit. Tot over 25 dagen, want dan slapen we hier opnieuw, voor we naar huis vliegen ๐Ÿ˜Š

We stoppen toch nog heel even bij de Spar voor een take-away koffie, en voor Ives een zoetigheidje: de Nüsscracker met chocolade ๐Ÿ˜‹

Daarna tanken we onze Rambi mobiel nog even vol voor 90 euro -ใ€‹ 93 liter โ›ฝ๏ธ en dan kunnen we vertrekken!

Al snel verandert het landschap in droge, dorre vergezichten. Na een uurtje rijden gaat onze jas uit en stoppen we bij een picknickplaats. We persen een citroentje om bij ons drinkwater te gieten en herorganiseren ook nog even onze lade in de achterbak zodat het eten en de kruiden mooi samen zitten ๐Ÿ‘

Een beetje later stoppen we ook nog even bij Oanob Dam Lake, een oase in de woestijn ๐Ÿคฉ
Daarna gaat het 150km verder door naar onze eindbestemming voor vandaag: Kalahari Anib Campsite.

We checken in rond 15u en amper 10 minuutjes later staat de tent al ๐Ÿ˜„๐Ÿ‘Œ da komt hier dik in orde (als dicht doen even rap gaat morgenvroeg) ๐Ÿ˜‚

Om 16u hebben we afspraak aan de receptie van de lodge met Moses en nog 2 andere koppels. We hadden vooraf een sundowner geboekt, een jeeptour waarbij je gedurende het eerste anderhalfuur rondcrosst door de Kalahari en uitleg krijgt over de beesten, de vogels enz... supertof! ๐Ÿ˜ We hebben vandaag de jackpot en zien alle dieren die er effectief zijn in Kalahari: Oryx, Kudu, Springbok, Zebra én Giraf -ใ€‹ daar moet je echt geluk mee hebben volgens Moses, omdat ze vrijwel altijd eten aan de omheining ipv het open gebied - en daar is geen rijweg.

Wist je dat een giraf tot 40 kg bladeren opeet op een dag?? ๐Ÿ™ˆ Wat een vreetkonten! En ze eten ook maar 10 minuten van dezelfde struik, want een boom of struik heeft een afweermechanisme dat weet als men eet van hun blaadjes. Hierdoor scheiden ze toxines uit en worden de blaadjes bitter. Daarom wisselen de giraffen om de 10 minuten van struik ๐Ÿ˜„

Na een rit van 2u klapt Moses een tafel op, dekt ze met snacks, gin tonic en wijn en mogen we genieten van een prachtige zonsondergang. Hier worden we toch heel stilletjes van โค๏ธ

We genieten van dit unieke moment en worden weer terug gebracht naar de lodge, maar niet voor we ingeduffeld worden met fleece dekentjes. De temperatuur is inmiddels nog maar 13°C ... dat belooft in de tent straks ๐Ÿ˜„

Voor 20 euro per persoon mogen we aanschuiven aan een heerlijk buffet met:

Springbok bbq
Kabeljou met rijst
Pork chops

Ives sluit de avond af met maar liefst 2 porties tiramisu - daar slaapt hij beter van, zegt hij ๐Ÿ˜†๐Ÿคฆ‍โ™€๏ธ

Je hoort het morgen van ons!
Nu koplampjes op en de woestijn in, naar onze tent ๐Ÿซฃ

Slaaplekker
Ellen & Ives

Pracht fotoโ€™s Goede reis verder

P&c 2023-06-18 20:43:48

Die Kalahari-mobiel herinner ik me ook nog. Hebben al bosjesmannen gezien? Interessant om te bezoeken hoe ze leven

Dirk 2023-06-18 21:04:20

Vergeet geen kalaharizout mee te nemen!!

Magda 2023-06-18 21:04:46

Have fun! Keep posting x

Cinneke 2023-06-18 21:07:16

Prachtig ๐Ÿ˜œ

Sofie Van Slycken 2023-06-18 21:10:38

Zout van de kalahari is heel gezond en super lekker. Als ge het vind, breng maar mee.

Magda 2023-06-18 21:46:05

Fantastisch!

Eva 2023-06-18 21:46:26

Brings back memories. Ik Geniet met jullie mee ๐Ÿ’œ. Ga toch maar niet teveel onder de nesten van de weaverbirds staan... Ons verwittigden ze dat daar wel eens slangen in zitten die plots uithalen. ๐Ÿ˜œ De Kalahari is prachtig hรฉ. Mmm... Enjoy your adventure ๐Ÿฅฐ๐Ÿ’‹

Ilse 2023-06-18 22:36:49

Oooh amai, die zonsondergangโ€ฆ prachtig ๐Ÿ˜โค๏ธ Werd er ook een beetje stilletjes van! Enneโ€ฆ daโ€™s met al die avonturen hรจ, dat uwen Bear Grylls voor den 2de keer opschept met tiramisu ๐Ÿคช๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜‚ Benieuwd of de dons goed warm houdt! Slaap lekker! Xxx

Inge Pinge 2023-06-18 23:20:13

Omg Ellen !!!! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ geen woorden voor! Heerlijk uw weetje over de giraf... meer van dat๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Annick 2023-06-19 10:12:23

Oooooh, wondermooi Ellen. Op naar de volgende prachtige foto's en spannende verhalen. ๐Ÿ˜˜

Marinaatje 2023-06-19 10:21:53

Zalig 2 porties tiramisu! ๐Ÿ˜… Kon ik dat ook maar ๐Ÿ˜œ En wat een mooie zonsondergang!! ๐Ÿฅฐ