Sesriem

Namibië, Sesriem

Niet één van mijn betere momenten deze ochtend 😵‍💫 Superlekker en warm geslapen, dat wel. Maar dat opstaan... dios mio, dat went echt nooit! 🙈

Ge moet u voorstellen dat ge uit uwe lekkere warme slaapzak kruipt. Dan moet ge uw thermo gaan uitzwieren all naked ( ánd afraid! ) om dan in een voorgekoelde t-shirt en broek te stappen. Brrrr 🥶

En oh ja, dit was de eerste keer dat de douche dan ook geen warm water had 😄 No shower for me dus 🤷‍♀️

We nemen een koffie in het restaurant van de lodge waar we uitzicht hebben op de drinkplaats voor de dieren. Springbokken verzamelen zich rond de waterput, terwijl wij nog volop wakker worden 😁

Om 10u starten we onze auto om de rit te ondernemen naar Sesriem. Nog geen 20 minuten na ons vertrek spotten we een groepje Oryxen met een kleintje onder hun. ZO schattig!! 😍
Ze zetten het op een drafje alsof we heel dichtbij zijn, maar dat is totaal niet het geval. Zelfs mijn gsm kan hun niet op de foto zetten wegens te ver weg. Maar met de spiegelreflex heb ik er supermooie kunnen vastleggen 👌😉

De rit is mooi en de zichten veranderen constant. Maar het is ook vermoeiend, want het wisselt af van los duinenzand tot rocky mountains waarbij je je tanden gegarandeerd verliest als je ze op elkaar zet 🤣 #voordedurvers

Tussenstopje bij Betta, een farm in the middle of nowhere. We kopen er een pak vacuum ingevrozen Oryx vlees voor over enkele dagen als we weer gaan braaien 😊

Ives rijdt met de ramen open wat achteraf niet de beste beslissing was. Mijn ogen doen verschrikkelijk veel pijn, waarschijnlijk van het fijne zand. Ik kan ze amper nog openen, dus blij als we arriveren en ik ze kan spoelen in de sanitaire blok 🙈

Wat een wereld van verschil. Slapen in de parken.
We voelen ons verwend met de afgelopen campsites. De Sesriem Campsite die net gelegen is binnen de Sossusvlei, wordt beheerd door de regering, en dat zie je. Weinig personeel, dus vuile campsites met plastic, rommel, fruitschillen, vieze toilettten en douches. Ik voelde me heel even terug de puber op de Lilse Bergen, waar de toiletbrillen nat waren en het zand in het sanitair stond tot aan de wc-pot 🤣 en dan hebben we het nog niet over wat je vindt ín de pot. 🙈

Ik weet het... we zijn écht verwend geweest de afgelopen dagen! Zelfs de buiten wc van gisteren was vlekkelozer dan hier.

Enfin, we doorstaan het voor 1 nachtje, zodat we morgen als eerste kunnen doorrijden in de ochtend naar de Sossusvlei. Morgenavond slapen we buiten de parkmuren 😉

Vanavond mogen we de beentjes weer onder tafel schuiven in de lodge van Sossusvlei.
Ondertussen chillen we in onze campstoelen tot het etenstijd is 🤪 t Zonneke is van de partij, 32 graden, we klagen niet! ☀️

Op wandelafstand ligt de Sossusvlei Lodge, met een prachtig groot terras. Het is een all-you-can-eat buffet, superlekker weer! 😋

Geen wifi hier dus het verslag is wat later 😉

Groetjes
Ellen & Ives

Mooie foto’s

P&C 2023-06-25 20:33:38

Oeewww... 't zou ook niets voor mij zijn, die koude 's morgens. Ik zou kamperen in Namibië al een avontuur op zich vinden, ondanks al onze kampeerervaring, vooral om dat soort toestanden dus ben blij dat wij voor een reis van lodge naar lodge kozen. En eikes... zo'n vuile campsite van de staat. eikebah :-). Goed dat je dat maar 1 nacht moet doorstaan. Geniet van de Sossusvlei. Voor ons 1 van de hoogtepunten van onze reis. En wauw, dat Namib Naukluft Park waar je doorreed naar Sesriem. Ongelooflijk knap he. xxx