Galle, pittoresk kuststadje 💒⛵️

Sri Lanka, Galle

Goodmorning!

Ochtendstond heeft goud in de mond, dus we zijn al op tijd wakker 😄
Ontbijtje om 8u en we zijn ribbedebie!

Met de scooter snorren we vandaag tot de hoofdstad van de Zuidkust: Galle.
Het is opnieuw een plek die behoort tot Unesco Werelderfgoed.

Vroeger een drukke trading post/haven, en nu nog steeds dé plek waar veel vis wordt binnengehaald én verkocht. We lopen eens voorbij de kraampjes en zien veel mooie vis liggen, maar niet op ijs. De vraag is dan hoelang deze vers blijft? 😄

Een kleine kilometer verder ligt de oude stad, Pedlar Street. Een wirwar van straatjes nabij een oude vuurtoren, helemaal omwald zoals het fort destijds. Je vindt hier vooral art galeries, gezellige cafeetjes en prachtige Hollands koloniale gebouwen.

De zengende hitte maakt dat we bijna elk winkeltje inlopen op zoek naar dat zuchtje wind van een ventilator 😅 het is bloedje heet!

We eten een mango ijsje en na 2u rondstruinen houden we het voor gezien. Onderweg terug stoppen we ook bij het kustplaatsje Unawatuna.
Het is bijna 14u en we beslissen om hier iets te eten bij Olu Cafe, waar je thai food kan bestellen 😋 (verandering van spijs...)

Beiden kiezen we voor Pad Thai, verpakt in een omeletje. Zo lekker! We zien ook de befaamde mango sticky rice op de kaart staan, maar onze pad thai zit nog in de weg 😂

We gaan dan eerst wandelen door de straatjes hier en een uurtje later staan we hier terug voor de Mango Sticky rice 🤤 kwijl! Dit zou ik elke dag kunnen eten 🤭

Nog een halfuurtje tot thuis brommen, maar niet zonder eerst een wolkbreuk over ons te krijgen 🙈 Als 2 verzopen kiekens komen we aan, maar t was niet eens zo erg, want het blijft gewoon warm buiten 😄

Nog een plonske in het zwembad en dan vroeg ons bed in. Morgen rijden we naar de andere kant: Mirissa 😉

Groetjes
Ellen & Ives

Zoveel mooi en lekkers ginder, mango sticky rice, de zever loopt uit mijne mond.

Marinaatje 2024-01-22 16:57:55

Weer, zoals altijd trouwens, mooie foto's. Veel groeten en goede reis verder..

Paul en Christiane 2024-01-22 18:12:44

Weer een prachtig tochtje.toch lekker dat eten he .de pad thai is ook mijne favoriet.ik eet die ook regelmatig.toch een mooi eiland he