Povoa de Midoěs - Coja - Goís

Portugal, Tondela

Na 2 dagen van ons te verstoppen in de gietende regen, kunnen we eindelijk weer buiten 🙈

WAT
EEN
HONDEWEER

🌧🌧🌧

We zullen het er maar op houden dat ook de Portugezen dit nog nooit eerder meemaakten. Normaal start de lente in februari, en is het nu al zomer bij 30 graden. Enfin.

Gisteren hebben we met mijn papa afgesproken en zijn we letterlijk van het ene café naar het andere gewandeld in het grijze Viseu 😄

Nu onze winterslaap voorbij is beloven ze de komende 7 dagen hoogzomerweer ☀️ Hallelujah!
🥳

We krijgen weer uitgebreid ontbijt deze ochtend in onze B&B. Zelfgemaakte confituurtjes, roereitje, pistoleetje. En de zon piept door de raam van de leefruimte! 🥰🙏

De rot van vandaag gaat alweer naar een huisbezichtiging, deze keer in Povoa de Midoěs.
Magniefieke streek. Wauw, wauw, wauw! De slingerende wegen door knalgroene heuvels, we kunnen er geen genoeg van krijgen 😍

Het plot heeft een tuin alsof je op het dak van de wereld zat. Adembenemend. Maar het huis was teleurstellend. Piepklein en het rook naar vocht uuuuuren in de wind. Zo'n geur'ke gelijk wijlen bij mijn grootouders in hun kelder 😄
Het was jammer genoeg een no-no.

In Coja, enkele kilometers verder, gaan we een terrasje doen op het plein. Wederom supergezellig met niks dan locals die hun krantje lezen. We horen dat de 18e hier markt is, dus dat willen we zeker meepikken.

Achter het dorpje Benafeita, maken we een korte wandeling naar Fraga da Pena - een mooie waterval. Ik ben daar ineens ook mijn stem kwijtgeraakt doordat ik bijna op een slang ben getrapt 🙈😱 Ik beef nog als ik er aan denk... vreselijk!!

Maar de waterval was dus wel de moeite, en er waren slechts 3 andere mensen.

Erna reden we nog naar Goís, een pittoresk dorpje met een befaamd rivierstrand (er zijn er enorm veel in de streek hier). Maar met het regenachtige weer is de rivier IJSkoud en zwemt er niemand 😂😂

We nemen goeie kom verse soep in een koffiehuisje, want elk restaurant hier in Goís is toe op maandag. Geen grote foodiefoto's vandaag, helaas 😜

Een dik uur weer terug naar onze B&B in Caramulo, warme douche en op tijd ons bed in. Morgen rijden we naar Arouca! ☀️

Liefs
Ellen & Ives

Weeral mooie plekjes ontdekt! Geniet er van!

Christiane en Paul 2024-05-07 08:41:36

Amai die slang ! Mooie waterval, mooie streek !

Paul en Christiane 2024-05-07 08:54:24

Prachtige streek he.genieten maar .morgen naar de langste hangbrug?