25 Fontes and a ray of sunshine ☀️

Portugal, Calheta

Goeiemorgen 😊

Vandaag weer op pad omstreeks 9u, en deze keer beslissen we de waterval 25 fontes nog eens te wandelen. Dat was van de zomer een prachtige wandeling, maar heel druk bezocht...

We hopen er nu alleen te zijn 😉

Een uurtje goed doorstappen en we zijn er al! We zetten ons even neer en genieten van de stilte en het stromende water. Toch een heel ander gevoel dan wanneer je hem in de zomer deelt met 25 anderen 😊

De trip terug is voornamelijk stijgen via trappen en dat voelen we... serieuze kuitenbijters 😆

We telden iedere trap af naar een stukje taart van bij het Nature Café. Dat is hier aan de start een klein gezellig huisje met een aanbod van de meest overheerlijke taartjes 😋

Ives kiest de citroencake en ik de chocolade cream cheese taart. Mmmmmm... lekker potje citroenthee erbij en het is weeral genieten 😉

Ik krijg een klopje en doe niks anders dan geeuwen, de afgelopen nacht was kort en onrustig. Terwijl ik dut in de auto, stelt Ives de gps in op Miradouro Boa Morte. Een waanzinnig uitzicht over de hoge kliffen in het Westen.

Het is inmiddels 17u en we krijgen honger. Zo rijden we terug naar Calheta, en eten we bij Manifettura di Gelato opnieuw Italiaans. Deze keer een lasagne en Ives een pasta champignons. Ik was echter zo moe, dat ik vergeten ben een foto te nemen 🙈 niet van mijn gewoonte 😂😂

Het heeft in ieder geval gesmaakt, en zo zijn we tegen 18u30 weer in ons huisje voor een vroege nachtrust.

Slaaplekker,
Ellen & Ives

Zalig om jullie te volgen 🤩 de sfeer , het eten 🥘, de prachtige foto’s …. En die kliffen 😊 Geniet ervan

Martine en Jan 2021-12-17 11:59:42

Ontspannend dagje 😊!! En mmmm, lekker taartje 😋!