Penida Colada! What a wonderful day 😍

IndonesiΓ«, Kelingking Beach

Vanochtend staat de wekker om 6u! Goe zot πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ€­ We willen de dagjestoeristen voor zijn... die arriveren om 8u30 met de boot en zoeven van de ene bezienswaardigheid naar de andere met een privétaxi, alles gepropt in één dag.

Wij hebben hier gelukkig 2 volledige dagen om alles op ons gemak te verkennen, maar dan liefst niet met 100 mensen op een foto πŸ™ˆ

De zon is al op en de locals zijn al bezig met hun dagdagelijkse bezigheden; offertjes leggen, hout kappen, de was doen, metsen van nieuwe huizen, enz.

Geen enkele andere westerling te bespeuren om dit uur πŸ˜‚πŸ˜‚

Omdat de wegen hier gigantisch slecht zijn doe je over luttele kilometers héél lang. Zo is onze eerste stop KelingKing Beach, 45 minuten rijden. Of zeg maar: hobbelen en botsen πŸ™„

Wat een wegdek!! Volgens mij moet je echt weinig moeite doen om hier platte band te rijden. Soms heb je echt gaten in de weg, zeker een emmer diep! 😱

Maar goed, om 7u zijn we dus onderweg en tegen achten komen we aan. De T-rex klif die we zo graag op foto wilden hebben, volle-dig in de schaduw... grrrr... natuurlijk. Niet aan gedacht, de zon nog veel te laag πŸ˜‚πŸ˜‚

Plan B: we rijden alvast een halfuur verder door tot Angels Billabong en gaan daar kijken. Dit is een tidepool met prachtige kleuren, en als het laagtij is kan je erin zwemmen. We zien meteen dat het onmogelijk is, aangezien het tij al vrij goed opkomt.

Zie je toch 2 franse meisjes die een local ompraten om naar beneden te gaan. Hij doet nog teken met zijn handen zo groot als tsunamis, maar ja... "moi, je comprends pas" zeker? πŸ™„

Fijn, we gaan erbij zitten en kijken het aan hoe één van hun haar uit der jurk hijst om middenin de pool te gaan liggen poseren 🀷‍β™€οΈπŸ€¦‍♀️ Mja... ik moet er geen tekening bij maken zeker πŸ˜‚πŸ˜‚

Nog geen minuut later komt er een grote golf aan en ze panikeert. Omstaanders roepen luid. En ik kan alleen maar denken: dom kalf 😏

We nemen zelf wat fotos vanop veilige afstand en houden het dan voor bekeken. Terug naar KelingKing, want er loopt geen mooie cirkel rond het eiland, er zijn maar een paar wegen... daarom doe je er dus ook zolang over.

KelingKing dus, of de T-Rex. Prachtig! 😍 Hij is zoveel mooier in de zon dan in de schaduw ❀ Maar de dagjestoeristen zijn er ook al, en het zijn er véél! πŸ™ˆ Lang trekken we het dus niet.

Morgen doen we de oostkant van het eiland, dus rijden we nu naar het westen, naar Crystal Bay, maar 10 minuten van ons hotel.

We nestelen ons hier neer aan een tafeltje op het strand voor lunch. Ons ontbijt geskipt wegens supervroeg vertrokken dus nu: honger!!

Kipsaté met gebakken rijst it is... er staat ook niks anders op de kaart πŸ˜‚πŸ˜‚ maar het smaakt ons en we zijn maar al te blij met de eerste hap van de dag!

Na een uur houden we het voor bekeken en gaan we zwemmen in onze pool tot de zon wegkruipt achter de bomen.

Vanavond gaan we iets eten bij Penida Colada, dinner met sunset én happy hour! De Coco lime mojito is onze favoriet, al was de Mango fury zeker niet slecht πŸ˜‰ Ives eet een fettucine met pesto en ik neem de vegetable curry soup.

Met onze buikjes weeral rondgegeten scooteren we terug naar onze bungalow. Morgen opnieuw vroeg van start! 😁

We love Penida! 🌺

Ellen & Ives

De ochtendstond heeft goud in de mond πŸ˜„... So true!! Zalig om alles op gang te zien komen hΓ© 's ochtends! En een zalig plekje voor de zonsondergang... 😎😍

Tim 2019-06-18 16:41:37

Ik zou zo mijn valies pakken als ik dat zie. Geniet voor mij bij😘