Kauai Raft and Snorkeltour on the Napali Coast πŸ˜ŽπŸŒ΄β˜‰

Verenigde Staten, Poipu

Om 6u gaat de wekker... again 😁 al zijn we meestal al spontaan wakker om dat uur πŸ˜‰

Vandaag staat er een dagje rafting op het programma met Kauai Sea Tours. Om 7u15 moeten we onszelf aanmelden bij hun kantoor in Poipu en rond 7u30 vertrekken we met hun shuttle naar de boot.

Een boot type Zodiac staat klaar om met z'n veertien aan boord te gaan. Mensen met rug of nekproblemen mogen hier echt niet aan deelnemen, because it's gonna be 'a bumpy ride'! πŸ˜›

De motor wordt gestart en we varen de haven uit. Captain Phil gooit zijn radio open en we varen aan een megasnelheid over de golven! Whaaaaaa!!! 😱😱

De beats van Kenny Loggins' Danger Zone schallen door zijn boxen, en we moeten er mee lachen πŸ˜‚πŸ˜‚ Onze captain denkt dat hij Don Johnson uit Miami Vice is πŸ˜†

We scheuren over reuzegrote golven en de boot knalt up and down. Touwen goed vasthouden of je vliegt gewoon van de rand af πŸ˜‚πŸ˜‚ this is fun!

We stoppen even op een plek met echt bruin water. Dit is de plek waar het rivierwater vanuit de bergen, de zee inkomt. Sharks love this place! πŸ˜’ Daarom zeggen ze: never swim in murky water! Sharks zien jou niet en eten alles op wat er in de weg staat.

We scheuren verder naar de Napali coast waar Captain Phil zich eens goed laat gaan met scherpe bochten links en rechts. NOT for the faint of hearted! πŸ˜‚πŸ˜‚

Onze vingerknoken zijn al kapotgewreven op de rubber van de boot en zijn er nog niet eens πŸ˜‰ Na een uurtje komen we de eerste kliffen tegen van de Napali coast... wauw... het blijft gigantisch om zien en indrukwekkend mooi 😍

In de verte zien we een man in een turkooisblauwe zeestrook SUP'pen met rondom hem wel zeker 15 vinnen van spinner dolphins! Prachtig!

Jammer dat je op dit type boottochtje onmogelijk je camera bij de hand kan hebben. Maar af en toe is er wel de mogelijkheid om hem even uit de rugzak te halen πŸ˜‰

In de terugtocht wordt er nog gestopt op een snorkelplek, maar jammer genoeg weinig visjes te zien. We krijgen lunch aan boord en varen dan weer de hele weg terug naar Poipu Harbor. De waves waren ZO hoog dat zelfs onze kapitein er een beetje bleek uitzag! 😱

T was zeker avontuur én we zijn er een beetje moe van! Diegene die vanvoor op de zodiac zaten kregen ne serieuze workout te verduren, wij dus! πŸ˜‚

We gaan ons even douchen in de airbnb en zien dat Bonnie en Steve - de eigenaars, de omheining aan't vervangen zijn. Ives begint een babbeltje met Steve en op den duur zijn de mannen samen omheining aant zetten πŸ˜‚πŸ˜‚.

Bonnie vraagt of we straks tijd hebben voor een drankje bij hun op terras. Dat slaan we niet af! Maar eerst gaan we nog even bij de Spouting Horn kijken. Alweer een blowhole die water in de lucht spuit, wanneer een heuse golf op de kliffen beukt. Mooi om te zien en zeker met bijbehorende regenboog πŸ˜‰

We stoppen onderweg nog voor een karton pintjes, kwestie van niet met lege handen toe te komen 😊

Uuuuren gebabbeld van 19u tot middernacht... Bonnie en Steve mogen dan al de 60 gepasseerd zijn, het zijn echte avonturiers! Opgegroeid in Californie, een wereldreis gemaakt met een zeilboot gedurende 15 jaar lang en wonen nu al iets meer dan 20 jaar op Kauai... wat een fantastische verhalen 😊

Ze zijn 'ready for a new adventure' en plannen om volgend jaar opnieuw te gaan reizen voor langere tijd. Toeval wil dat ze een canal boat in Europa willen kopen om zo te gaan rondvaren en Europa te gaan verkennen.

Ik moet dus niet vertellen dat we ons absoluut geen seconde hebben verveeld vanavond πŸ˜‰πŸ‘

Tijd om te gaan slapen nu, Betlehem is calling πŸ˜‚πŸ˜‚

Tomorrow's another day!
Ellen & Ives

Wauw,dat ziet een ruig ... maar wel superleuke bootavontuur uit...kan me al beeldig voorstellen dat je zelfs je knoken erbij wil opofferen...om veel te beleven moet je soms afzien he schattekes... maar vergeten zal je het allicht nooit... en daarbovenop nog vrienden erbij die dezelfde vizie delen met jullie belevenissen ... mooier kan niet denk ik ...nog veel avontuur genot !! " Dikke knuf "

Moekie 2017-06-19 11:11:00

Die miami vice boottoestand zou niks voor ons zijn maar helemaal jullie ding! Hoe tof dat jullie bij zo een gelijkgestemde mensen logeren. Lijkt een superboeiende wisselwerking πŸ˜‰πŸ˜ wauw. Wie weet...blijven jullie ooit ook ergens voor lange tijd hangen! Geniet er verder van xxx

Ilse en Pat 2017-06-19 14:08:56

Whoaa, die boottocht was heavy, maar de MAX! En de leuke ontmoetingen/babbels, maken het reizen des te leuker he! hahaha, betlehem ;), lolbroek :):)!!