Islamorada - Miami Beach

Verenigde Staten, Miami Beach

Oh joepie... ze zijn alweer wakker om 6u00 :-s Man man, we hebben amper geslapen en ik voel me een wrak. Ik ben nu toch wakker dus ik strompel even naar het toilet en zie daar op het baddoekje op de grond tussen mijn slaapkamerogen precies iets donker. Hm... ik geef een kleine schop tegen de handdoek en ik gil heel de kamer bijeen om vervolgens KLAARWAKKER op het bed te springen. Den Ives zijn haar recht in de lucht :-D Blijkt er gewoon voor de toilet in de badkamer een krab te zitten!! En geeneens een kleintje, maar een echte grote! Brrrrrr... nou niet echt wat ik wil zien om 6u hoor! Die hoort op het strand en niet in de badkamer (moet je weten dat we zelfs op de 2e verdieping zitten!!)

Ik heb het wel gehad, dus als het aan mij ligt dat zijn we hier zo snel mogelijk weg. We pakken dus alles in en checken uit. Ik heb mijn hart eens goe gelucht tegen de receptionist, maar die was eerder geirriteerd (vooral omdat er nog gasten stonden aan de balie en ik gaf nii meteen de beste reklame ;) Eerst dacht ik nog: zo'n jonge kerels in zo'n duur hotel; maar aan de receptie zeiden ze me dat die mannen een dubbele queen kamer hadden genomen, en daar mag je in principe met zn 4 op, dus ja... dan is de prijs gedeeld door 4 wel een deal! Grrr... NEVER again! Toen ik aan mijn krab-verhaal begon zei hij: oh yeah, you find crabs in the strangest places (mét ne smile) Daarmee was de kous af, en voor mij ook!

Eens van de parking gereden, hebben we het niet meer aan ons hart laten komen, we zijn meteen naar de liquor store gereden om ons volgende ingredient voor dé perfecte Key Lime Martini, en dat is: Vanille Vodka :) Ik weet dat ik ooit de lekkerste heb gedronken bij de Sundowners in Key Largo. Dus daar rijden we dan ook vandaag naartoe om te lunchen én ne goeie martini te drinken... pffff... effe terug genieten zenne na zo'n slapeloze nacht ;)

Verder wilden we graag gaan fietsen in Shark Valley tussen de crocs ;) maar dat liedje ging niet door toen we de zwarte wolken duidelijk zagen hangen daar :( En regen = vochtig, en vochtig means mosquitos!! En dat heb ik vannacht ook geweten! Ik sta er al vol van. We kopen nog wat basic stuff in de Wal Mart om mee te nemen naar huis (Redken Shampoo die de helft goekoper is dan thuis :p maar ook Off Deep Woods, puur vergif voor muggen, hét beste dat er is zelfs nog buiten Deet, handig voor onze reis van volgend jaar ;) en nog wat andere spulletjes...) Dan is het lunchtime in Key Largo bij Sundowners, waar we beiden een sandwich nemen met kip en sweet potatoe fries (I love them!!) en uiteraard ne Key Lime Martini :p mét koekjesrand... zo lekker! Opt einde hebben we zelfs nog een stukje Key Lime Pie gedeeld, gezien we vandaag de Keys verlaten ;)

Daarna is het nog een dik anderhalf uur rijden tot aan ons hotel in Miami. We kozen deze keer voor een hotel dat echt een pak hoger ligt dan op Ocean Drive. Het scheelt een beetje in de prijs, en we hebben niet echt de behoefte om in die drukte te overnachten, als we het willen zien dan rijden we er wel naartoe ;) Grand Beach Hotel is de naam van het hotel waar we verblijven, en eens we arriveren is het duidelijk dat dit een heel ander hotel is dan waar we vandaag uitgecheckt zijn: JEZUS! :-D

In Las Vegas hebben we ook al wel wat gezien qua sjieke hotels, maar hier houden ze echt overal de deur voor je open, je wordt er bijna ambetant van! ;) We checken in en hebben een kamer met Ocean View gekregen (upgrade voor honeymoon :p LOL) op de 9e verdieping. Wanneer we onze kamerdeur openhouden zien we dat alles in wit tapijt is (en believe it or not: het is WIT zonder vlekken, alsof het nieuwe was) we hebben een living met mega TV en 2m verder het reuzebed nog eens met MEGAtv! Erover natuurlijk ;) en na verder ontdekken van de kamer blijken er ook 2 badkamers te zijn!! haha... Allez seg, ene met bad en ene met een douche :p Maar het maakt onze ervaring met vannacht natuurlijk meteen goed ;-)

We hebben niet echt honger na onze lunch vanmiddag bij Sundowners, dus we besluiten van een cinema te doen in de stad. Op Lincoln Road is er een grote cinema, dus we rijden daar naartoe en schrikken ons rot van de parkingprijs :-O 20 dollar flat rate... Das wel een dure film :) maar goed, we zijn er nu ;) We gaan naar de nieuwe James Bond zien in IMAX, bestellen één "medium" cola en een "medium" zakje popcorn... jawadde, dat was dus ne cola en ne popcorn voor een ganse rij! Maar we hebben genoten van de film, de zaal, de ervaring in een Amerikaanse cinema is toch eens wat anders dan thuis ;)

Daarna zijn we weer naar ons sjieke toevluchtsoord gereden en zijn als engeltjes in slaap gevallen (voorlopig zonder geluidshinder, buiten dat van de golven van de oceaan :p)