Bye bye Chiang Mai... hello Phuket! 😎

Thailand, Phuket

Andere omgeving, ander klimaat! En dat is: hot & sticky 🙈

In Phuket is het naar ons gevoel veel vochtiger en vooral warm, je staat al te zweten bij niks doen 😄

We verkennen vandaag het eiland, maar het is gigantisch in tegenstelling tot bvb Koh Samui. Dat betekent langere ritten. We slapen ergens in het midden nabij Bang Tao. Rustiger dan de andere badplaatsen, zo hebben we het graag.

Logeren doen we bij Pumeria, in een privé-villa, voorzien van een zalig bed, keukentje, badkamer, en een eigen zwembad 😍 Helemaal tip-top!

Vandaag rijden we eerst naar het Trick Museum in Phuket Town. Net zoals enkele jaren geleden in Chiang Mai, gaan we hier nog eens den onnozele uithangen en poseren bij allerlei 3D muurschilderingen. Het moet gezegd: Chiang Mai steekt er met kop en schouders bovenuit qua ideeën en tekeningen. Maar we hebben zeker plezier gehad 😆

Erna stoppen we in Phuket Town aan de befaamde Thalang Road met zijn gekleurde huisjes, en winkeltjes met allerhande. We wandelen er eens door en bestellen onderweg nog een watermeloenshake.

De rit gaat nu naar Rang Hill, het Tank Ka Cafe. We parkeren de scooter na een redelijk uitdagende klim aan 20km/u (chanceke dak ni moest duwen 😂😂). De monkeys leven hier nog op de heuvel en het verbaast ons dan ook niet dat er meteen eentje op ons af komt. Hij grijpt naar Ives zijn short in de hoop dat er iets te eten valt 😄.

Een andere zit al op de scooter en grabbelt onze lege beker shake eruit om hem helemaal leeg te likken 🙈

We lopen maar door naar onze lunchspot voor deze middag: het Tank Ka Café met zicht op de baai. We bestellen fried rice met krab en inktvis. Heerlijk, maar veel te veel!

Buikjes weeral rondgegeten en dan verder naar Patong. Niet ons ding. MEGA druk en vooral 1001 Russen... het gaat er eigenlijk al over als we bij een thais kraampje vragen naar ananas, en dat de Thaise vrouw spontaan 'da' antwoordt?! 🙈 (ja, in Russisch)

Het strand ligt knalvol, zoals gezegd... niet onze dada maar we hebben het gezien 😉 Geef ons maar het authentiekere Thailand. Voor vandaag zit het erop, rond 17u zijn we terug in onze villa en nemen een verfrissende duik in het zwembad.

Morgen weer een ander stukje ontdekken 😁

Hoe leuk zeg die muurschilderijen! Nog veel plezier!