Modesto - Yosemite Village

Verenigde Staten, Yosemite Valley

De jetlag houdt ons letterlijk wakker. Om 4u deze morgen kijk ik spontaan op de wekker... het ziet er naar uit dat we vroeg gaan starten vandaag :)

Om 7u checken we dan maar uit en gaan we ontbijten bij Denny's. Ives kiest de Pancake Slam: 2 spiegeleitjes, hash browns, 2 worstjes en 3 pancakes met cream en aardbeien! :O Ik hou het braaf met 2 eiwitten, spinazie en tomaat + hash browns ;)
Het smaakt ons en nadat onze buikjes zijn gevuld, stoppen we hier vlakbij nog even bij de Target voor fruit en yoghurt.

Via de Big Flat Oak Road rijden we Yosemite NP binnen, en houden we halt bij de Merced Grove. Hier staan zowat 40 sequoias verspreid in de grove die je kan gaan bekijken. Vijftien van deze bomen hebben maar liefst een omtrek van 3 meter! We hebben ons een beetje mispakt aan de trail, want hij gaat grotendeels bergaf, dus moeten we uiteindelijk ook weer bergop :) Onze benen hebben het gevoeld!

Vanaf Merced Grove is het nog maar een halfuur rijden tot de Valley, waar onze campground is. We komen aan tegen17u15, en pakken meteen onze spullen uit. Wat een machtig mooi plekje hebben we toch! Plaatsje nummer 522 is wat ons betreft, dé mooiste kampeerplek van North Pines, we zijn er superblij mee! Het ruikt hier overal naar de rook van kampvuren, en we beslissen van zelf ook onze apero-time in te zetten met een wijntje en wat nachos met guacamole. Jammer genoeg ineens teveel, waardoor we geen honger meer hebben, haha... maar het was gezellig ;) Morgen onze eerste hike in Hetch Hetchy!