Morro Bay - La Selva

Verenigde Staten, La Selva Beach

Wat een heerlijke nacht, we hebben super geslapen! Alleen... DAT WEER!! :'(

Er hangt een lage mist, waardoor je de oceaan amper ziet en je de dauwdruppels gewoon voelt alsof het regen 'smost'. Vreselijk... Het plan van vandaag is om de PCH 1 te rijden, de weg die slingert naast de kliffen van de Pacific Ocean, richting San Francisco. Hoewel hij 10 jaar geleden geweldig mooi was, en we er zalige herinneringen aan hadden, is het deze keer niet zo - vanwege het weer.

Eerst rijden we deze morgen naar Morro Bay, de plek waar we overnacht hebben. Het is een gezellig dorpje aan de kust, bomvol visrestaurantjes en bootjes die aangemeerd liggen, net voor de kust. Er heerst een gezellige sfeer, maar het is winderig en KOUD. Je ziet dan ook niemand rondlopen die GEEN fleece'ke aanheeft, en de meesten dan nog met opschrift 'Morro Bay' aangezien de meeste toeristen zich hier waarschijnlijk mispakken aan de temperatuur.

We stoppen bij Giovanni's Fish Market, een klein viswinkeltje - maar heel befaamd om heerlijke vis! We stappen hier binnen en ik koop er 3 verse crabcakes (hamburgertjes gemaakt van vers krabvlees en kruiden) en als ik zie dat ze Hawaiian Ahi Poké verkopen, wil ik daar ook een potje van :) Ter voorbereiding van onze reis naar Hawai ;)

Daarna is het tijd om te vertrekken, want de rit naar La Selva Beach - onze volgende Airbnb - is maar liefst 3u30 rijden via de Highway 1 en ook daar kan je niet heel hard rijden, net omdat het een scenic road is. De enige stops die we houden zijn in San Simeon om de sea lions te zien liggen op het strand (zo schattig!) en ook nog een stopje in hCambria et kleine plaatsje 'Harmony', voor een heerlijk ijsje :) Butter Pecan Ice Cream... mmmmm... en gelukkig schijnt ook net hier de zon :)

Zo is het dus echt, hier en daar schijnt de zon en is het 19°C en soms kom je in de grijze mist terecht en is het 15°C en berekoud :( We houden ook even halt om enkele surfers aan het werk te zien, maar bij deze temperaturen ben ik eigenlijk niet jaloers om in het water te gaan ;) Karakter hoor!

De rit van Cambria tot Monterey is uber-boring. Grijs. Koud. Je ziet gewoon aan tegen een muur van mist :( Spijtig. Maar we laten het de sfeer niet verpesten en rijden vanaf Monterey richting Gilroy Premium Outlets. We willen even weer wat warmte, en die krijg je alleen als je een halfuur binnenland rijdt. En joepie... 29°C :) heerlijk! De Gilroy Premium Outlets is deze keer wel geslaagd. Zo koop ik er 2 paar nieuwe schoenen, een bloesje, een short en nog wat andere kleine spullen. Ives wil nog om een gebraden kipje in de Walmart, vooraleer we naar de Airbnb rijden.

Terwijl hij de kip gaat zoeken, laat ik bij het nagelsalon aan de ingang vlug mijn nagels lakken voor maar 5 dollar :) Zo zijn we rond 20u bij de farm, de plek waar ook onze Airbnb is. Wauw... we hebben meteen spijt dat we hier niet langer kunnen blijven. We zouden hierin zelfs kunnen wonen! De eigenaars wonen in hun eigen huis, en de Airbnb is in feite een cabin-achtig appartement/loft gebouwd bovenop de garage. Er is een enorm deck/terras aanwezig met zicht op de (mistige) oceaan :) Binnenin is een houtkachel - die we meteen aansteken - en alles is supergezellig en open ingericht.

Ik maak snel mijn crabcakes klaar in ons keukentje, en zo zitten we na enkele minuutjes lekker te smullen bij het haardvuur...

Desondanks het weer, genieten we volop van deze laatste dagen! Morgen gaat het naar San Francisco ;)