La Selva - San Francisco

Verenigde Staten, San Francisco

Deze morgen ben ik om 8u wakker, terwijl Ives nog lekker slaapt. Ik kruip lekker in de schommelstoel in de 'sunroom', een klein kamertje voorzien met veel glas zodat je er de zon kan 'vangen' :) Spijtig genoeg nog steeds geen zon, alleen héél veel mist. Het ziet er niet naar uit dat dat gaat beteren...

Ik typ het verslag wat bij en zet onze foto's over, zodat ook dat weer gebeurd is :) Rond 11u zijn we klaar om te vertrekken, tja... alles gaat wat trager deze laatste dagen ;) We rijden vandaag richting San Francisco (ongeveer 2 uur rijden van hier). Als we kijken naar de achterbank van de auto, lijkt het wel of er een bom is ontploft... je kan gewoon niet meer door de achterruit kijken, en we hebben ongelooflijk veel 'dirty laundry' :D Tijd dus om vandaag eens langs de laundromat te rijden. Altijd een ervaring hier! :)

We stoppen ter hoogte van San Jose en laden de hele handel uit. De valiezen, de vuile was, de slaapzak, gewoon ALLES. De laundromat lijkt wel een fabriekje deze keer, volgens mij heeft hier niemand een wasmachine thuis. We hebben maar liefst 3 wasmachines nodig, en daarna gaat bijna alles nog de droogkast in. We zijn hierdoor wel een dik uur kwijt, maar aan de andere kant zijn we dan weer gerust, alles is proper :)

De temperatuur loopt vandaag weer op naar de 37°C, en we hebben beiden zin in een milkshake. We stoppen aan de overkant van de Denny's en genieten buiten op de bank van een S'Mores milkshake, mmm.... ach ja, het is maar één keer vakantie, toch? ;)

We houden nog maar eens halt bij de Target voor wat fris drinken en een tas voor handbagage, want mijn gevoel zegt dat we dat nodig gaan hebben :D Zo vliegen de uurtjes voorbij... op een gegeven moment is het 17u en Ives wil gaan eten, we hebben namelijk nog niks anders binnen dan een milkshake, en daar blijven we - ondanks de calorieën - ook niet van recht :) We zetten de GPS in op een Outback Steakhouse in de richting van onze Airbnb.

Ives bestelt the Baby Back Bone Ribs en ik neem de saté van Teriyaki steak, héél lekker, het smaakt ons alweer ;) Aperitiefje mag op deze laatste avond natuurlijk niet ontbreken en we drinken dan ook een Mojito en een Margarita.

Daarna is het tijd om naar onze Airbnb te rijden en de valiezen in te laden. Cheryl heet ons van harte welkom en laat ons meteen onze 'studio' zien, gemaakt in de kelder/garage. Geweldig groot, we zijn hier heel blij mee aangezien we de ruimte kunnen gebruiken voor onze bagage :) En dan begint het echte werk: schikken, sorteren en nét uitkomen op de toegestane 23kg per persoon. OMG... het heeft nogu nooit eerder zo'n gepuzzel geweest, en we zijn maar al te blij met de vacuumzakken die onze slaapzak en kussens op zn plaats houden ;)

We zijn compleet uitgeteld om 20u30 en duiken ons bedje in... morgen is weer een nieuwe dag, maar ook de laatste...