Aneto Wines @Lamego

Portugal, Lamego

Goeiemorgen! 😎☀️

Het wordt weer een knoerthete zomerdag vandaag, maar we klagen niet! 😄
Vandaag checken we uit en rijden we parallel met de Douro rivier langsonder, naar Lamego.

Hier hebben we afgesproken bij Aneto Wines met mijn papa en Cecy, om wijn te proeven.

Eerst krijgen we de rondleiding door de wijnmakerij en erna mogen we 5 wijntjes proeven. 3 witte, 1 rosé en 1 rode Pinot Noir.
Al goed dat er ontbijt was deze ochtend! 🤭

De omgeving is alweer magnifiek ❤️
Als je de Douro streek nog nooit hebt gezien kan ik het enkel aanraden. Ge-wel-dig! 🥰

We slingeren na de wine tasting langs menige bochten naar Peso da Regua, op 15km van de wijngaard. Daar heeft Aneto Wines een restaurantje in een gerenoveerd treinstation. Een pareltje!

Ik kies met papa voor de zalm in notenkorst, rode bietenpuree, en zoete aardappelchips. Ives kiest de Salade Caprese met rozemarijnaardappels, en Cecy voor de ceviche van kabeljauw met een kruidenpuree van kikkererwten.

Het is in ieder geval niet te vergelijken met ons eten van gisteren 😂😂👌

We genieten en praten bij over de afgelopen dagen, wat we gezien en gedaan hebben.
Rond 15u checken we samen in bij onze quinta in Armamar, en zetten ons nog enkele uurtjes bij het zwembad.

Rustig maar gezellig dagje 😊 morgen weer wandelen!

Groetjes
Ellen & Ives

De Douro vallei, met Peso da Régua : hebben wij ooit ook bezocht vanuit Porto: prachtig !!!

Paul en Christiane 2024-05-11 06:16:10

De douro is zeer mooi.altijd in de herfst bezocht.de lente is weer anders.al met camper verschillende malen gedaan.een tip.Quinto de padrela is een wijnboer olijfolie en kaasmakerij zeker de moeite om te bezoeken.hebben ze zeer zeer oude porto.geweldig lekker