Holbrook - Flagstaff

Verenigde Staten, flagstaff

Gezien onze voorsprong op het schema, kunnen we het ons wat breder laten hangen, en dat betekent ook: lekker lang uitslapen!! geeeeeeeuuwww

We staan pas om op half 10 en maken nog snel gebruik van het gratis ontbijt in deze Holiday Inn. Het gebeurt niet vaak dat ontbijt inclusief is, en als het dan eens gebeurt is het vaak niet zo uitgebreid dan wat cereal en een muffin.

Hier hebben ze heel wat keuze! Cereal, bagels, muffins, oatmeal, eitjes, spek, worstjes, verse fruitsapjes… keuze genoeg! We eten dus ons buikje rond en vertrekken daarna naar het Visitor Center van Petrified Forest, zo’n 20 mijl hiervandaan, dus op een 20-tal minuutjes zijn we er

We nemen een plannetje mee van het park en stoppen op verschillende uitkijkpunten. Painted Desert (noordelijk deel van het park) lijkt wel een beetje op de Badlands in South Dakota maar het is wel mooi. Het zuidelijke deel van het park is bezaaid met versteende bomen, ongeveer 225 miljoen jaar geleden, waren hier enorme bossen met gigantische sequoia’s.

Vermoedelijk heeft een grote vulkaanuitbarsting dit gebied verwoest, zodat boomstammen onder water door een dikke laag vulkaanas en modder werden begraven. Door al die jaren heen drong water met silicium, door in de stammen, en silicum werkte als een natuurlijke conservering en zorgde ervoor dat het hout in kwarts veranderde. Het is best wel speciaal, sommige boomstammen hebben echt heel speciale kleuren!

We lopen de Chrystal Forest Trail, een 0,8 mijl lange trail waarbij je op een pad loopt tssn de versteende bomen. Duurt dus niet zo lang, maar het is ook wel heet op de moment, 30°C… en boenk op de middag, dus we puffen al snel en snakken naar airco :p

Hoewel we alweer donkere wolken zien in de verte… maar tot nu toe, is het echt supermooi weer!

Gezien we wat tijd hebben ingehaald met gisteren te overnachten in Holbrook ipv vandaag, hebben we vanmorgen via internet een kamer geboekt in Flagstaff, zo’n 2 uurtjes rijden van hier, en heel levendig met barretjes, resto’s, en ook studentenleven met de universiteit in de buurt.

We boekten een Courtyard Inn by Mariott aan een superprijsje, gezien we zagen via Tripadvisor dat dit hotel nog maar 3 weken open was! we zijn dus benieuwd!

Op onze weg naar Flagstaff passeren we nog de Meteor Crater, een krater die zo’n 50.000 jaar geleden ontstaan is door de inslag van een meteoriet. We betalen hiervoor wel entree, maar ik moet zeggen, ik heb nog nooit een krater gezien, dus ik vond het best wel indrukwekkend :)

We hebben ons hier een uurtje geamuseerd, de film met voorgeschiedenis bekeken,…

Na deze stop rijden we door naar de mall van Flagstaff, we zijn toe aan wat ontspanning na al deze drukke dagen, en zoals gezegd, we willen het wat rustiger doen de komende dagen.

Veel kan ik er dus niet over vertellen, buiten het feit dat den Ives hier alle winkels wil leegkopen, haha… maar het was een leuke namiddag, we hebben een "beetje" geshopt, waarna we op de foodplaza van de mall ons tegoed hebben gedaan aan een sBarro, een slaatje, slice pizza en een huge Cola meer heeft een mens niet nodig… njam! :)

We rijden nu naar het hotel, het schemert al en we moeten het nog een beetje zoeken. We zien de naam van het hotel naast de autoweg en passeren nog snel even bij Walmart voor drank.

Dan het hotel… wow! Clean, brandnew! en supermooie kamers… we zijn helemaal in de wolken en zullen vannacht eens zo goed slapen!

We sorteren onze shoppingbags, douchen en gaan slapen. Het was voor jullie misschien niet zo’n spannende dag om te lezen, maar voor ons was het echt een heerlijk dagje rustig aan :)