L.A. Beach biking

Verenigde Staten, Los Angeles

En de jetlag zit er flink in! Om 5u zijn we al wakker... nog voor onze wekker dus.

We proberen nog even de slaap te vatten, maar om 7u30 geven we het op. We douchen ons even en stoppen onderweg bij de Trader Joe's. Ives wil dezelfde douchegel als in de bnb met een citrusgeurtje

Daarna rijden we richting Venice, we gaan ontbijten bij Superba Food & Bread. Heel leuke sfeer met vers brood en uitgebreide kaart om te ontbijten en brunchen. We krijgen een tafeltje naast de glazen wand van de bakkerij, waar we de bakkers het brood zien maken en bakken. Ives kiest voor de marbled eggs met tomaatjes en avocado en stukjes getoast brood. Ik kies voor avocadotoast met sunnyside up eggs.
Een kurkuma latte erbij en we genieten van een heerlijk ontbijt.

De zon schijnt wel, maar er staat een frisse wind bij zo'n 20°C.

We rijden tot Santa Monica en gaan bij SMbikerentals een fiets huren, op amper 250m fietsafstand van de Santa Monica Pier. Er is een speciaal fiets- en wandelpad aangelegd naast de zee, waar je rustig kan rijden tot Venice. Het is zondag vandaag, wat betekent dat het vrij druk is met locals. Fietsen, wandelen, lopen, skeeleren en skateboarden, je ziet het hier allemaal.

We planten ons neer in één van de gezellige beach chairs onderweg. Voeten in het zand en ogen uitkijken wat er allemaal voorbij komt

Na een halfuurtje fietsen we weer verder tot Venice. We wandelen de strandboulevard af in Venice, waar het uitpuilt van de kraampjes met zonnebrillen, kleren, en uiteraard... food maar waar je ook vooral komt om de sfeer op te snuiven.

Rond de middag bestellen we één grote Poké Salad bowl met Ahi, macademia nootjes, chilipepertjes, honing en groene peper. Die delen we en is superlekker! We proeven alvast van al die lekkere vis die we gaan krijgen in Hawaii

Rond 16u hebben we het wel gehad. We leveren de fiets in en stoppen onderweg nog even in een Walmart, hier loop je gemakkelijk een uurtje rond

Ives heeft nog een hongertje, dus we sluiten onze dag af met een bezoekje aan de Olive Garden. Hij bestelt een Pasta Chicken Garlic Alfredo, en ik neem de House Salad. Lekker, en onbeperkte refill voor de salade, grappig!

Om 19u gaat ons lichtje uit... jetlag heeft ons goed te pakken. Warme douche en daarna bed in. Slaaplekker, morgen vliegen we naar Hawaii