Amazing sunset in Seattle

Verenigde Staten, Seattle

De B&B is dik in orde, we mochten vanmorgen ontbijten vanaf 7u30 en natuurlijk zaten we er dan al, gezien ik al zo vroeg wakker was.
Superleuk gesprek gehad aan een gemeenschappelijke tafel bij een koppel dat net met pensioen is gegaan, Chip & Betsy.
Ze bezoeken hun dochter die net is komen verhuizen naar Seattle. Ontbijt was trouwens heerlijk! Véél vers fruit, en croissants, en cake ;)

Na een uitgebreid ontbijt, verkennen we de stad. We verblijven in Câpitol Hill wat de chique buurt is van Seattle, oftewel 'de rustige buurt'...
2 blokken verder nemen we een bus tot in het centrum, wandelen is wat ver, en de auto is te gek omdat parkeren een ramp is!
We stappen af bij de Public Market, een supergrote overdekte markt waar men een beetje vanalles verkoopt van voeding tot bloemen, tot zeep... etc..

Daarna gaan we te voet naar de Mono Rail, een metro boven de grond, op een baan in de lucht! Fantastisch om te zien! We zoeven dus in amper 10 min. naar de Space Needle, die befaamd is om zijn view van de stad. Het is gelukkig niet druk en we worden grondig gecontroleerd omdat het vandaag 9/11 is.
Alle vlaggen hangen hier vandaag dan ook halfstok.

We wandelen door het park van Space Needle waar een fontein is, en er is ook een evenement bezig met als thema 'Hawai'.
Het is zondag, 28 graden, en de bevolking begeeft zich hier voor de muziek, de activiteiten, grasliggen, kinderen spelen, eetkraampjes, ... gewoon gezellig :)
Kinderen maken er zelfs 'lei' dat is de typische hawaiaanse ketting die je rond de nek hangt ;)

Daarna nemen we de monorail terug en besluiten we een shopping te zoeken, omdat we over 4 dagen naar de berg Mt Rainier gaan, en het kan best zijn dat er nog sneeuw ligt, en we hebben eigenlijk beiden geen warm vestje bij :) dus nog even naar de shopping buiten het centrum gereden, en op anderhalfuur waren we weer buiten.

We hadden ondertussen ook honger en zijn 2 pizzas gaan halen in de wijk Queen Anne, de oudste wijk van Seattle, hoger gelegen, en heeft dus een mooi zicht op Union Lake en de city met de Space Needle. We nemen een take-away, en eten de pizza op ons gemak in Kerry Park. We genieten van de zonsondergang en duizenden lichtjes die schitteren in het donkere Seattle... :)

Dan is het tijd om in ons bedje te kruipen, want voor mij is het echt voldoende geweest... ben alweer een beetje moegewandeld, maar wel voldaan :)

Morgen gaan we naar Vancouver, héél benieuwd en hopelijk morgen geen last van stramme spieren!