Page

Verenigde Staten, Dearing

Het plan van vandaag was om naar Monument Valley te rijden, wat op een afstand van 3u heen en 3u terug ligt. Onze wekker liep wel heel vroeg af omstreeks 7u, maar we waren gewoonweg veel te moe en we besloten gewoon uit te slapen. Tenslotte waren we nu in Page waar ook nog vanalles te doen en te zien is, en voor één uurtje naar Monument Valley rijden was misschien wel te gek…
Reden te meer om nog eens terug te komen :)

Uiteindelijk zijn we opgestaan om 10 am en zijn naar Safeway gereden (grote supermarkt) voor wat drinken in te slaan voor de komende dagen. De supermarkten hier zijn enorm groot en je vind er alles in BIG sizes, bidons fruitsap, zakken chips van ne kilo… echt je kan het zo gek niet opnoemen!
Het is weer enorm warm buiten (33°C) en eigenlijk te warm om ook maar iets uit te steken. We gaan toch eens even kijken bij Horseshoe Bend, net buiten het centrum een uitkijkpunt van een rots omgeven door de Colorado River in de vorm van een hoefijzer. Het is een klein stukje wandelen van 15 minuutjes in los zand, maar eens je er bent is het uitzicht spectaculair! Wauw!

Wat kiekjes genomen, even aan de rand gaan zitten en genieten van een klein briesje… daarna weer terug naar onze frigobox in de wagen voor een slokje lekker koud drinken en een fruitsla te verorberen, njammie!

We gaan nu naar de Glen Canyon Dam. Toen we gisteren in Page arriveerden was het reeds te laat om nog een tour te maken binnenin de Dam zelf. Gezien we nu toch tijd genoeg hadden wilden we dit toch wel eens bekijken… Bob tourde ons rond, eerst bovenop de Dam en daarna met de lift 161 meter naar beneden zoef gaat snel!!
Hier beneden is het maar 11°C door de temperatuur van het water dat door de Dam vloeit, héérlijk fris! Is een heerlijke afkoeling dan wanneer je buiten staat nu hoor!
Enfin, de tour duurde maar een halfuurtje, maar t was best wel interessant.

Na deze tour zijn we terug naar het hotel gereden, effe douchen en onze buikjes rammelen al om iets lekker! Net zoals gisteren besluiten we vandaag opnieuw naar de Dam Bar & Grill te gaan, maar deze keer zo slim te zijn om geen voorgerecht te bestellen, haha…

Ives bestelt een steak van 12 ounce (!) en ik neem de Dam Burger met de French fries… Ik weet niet of het letterlijk te nemen was, maar de burger was net zo hoog als de Dam Sla, tomaat, burger, bacon, cheese, en onions straws… pfffff, hoe krijg je dat ooit in je mond??

Anyway, het was wel al de lekkerste burger die ik ooit heb gegeten hoor… mmmm… Ives heeft den andere helft nog opgegeten, want het was werkelijk onmogelijk dat ooit binnen te spelen.

Met volle maag gaan slapen is natuurlijk niet goed, maar zoals altijd krijg je hier meteen na het eten de rekening zonder dat je erachter moet vragen… en in de meeste stadjes hier in de Far West is er niet veel meer open na 10 pm, dus zijn we maar naar het hotel gereden en hebben gesnurkt van hier tot in Tokio ;)