After the rain comes sunshine and cooking! 🥣🍴😋

Sri Lanka, Sigiriya

Het was een gebroken nachtje 😵‍💫
Onze wekker stond om half 6 omdat we de zonsopgang wilden zien bij Pidurangala Rock.

Alleen... het GIET pijpestelen wanneer hij afloopt... Bweik, hier hebben we dus geen zin in 😄

We duwen de wekker voort, tot 8u, aangezien we ons onbijt gevraagd hadden om 8u30.
Ashoka brengt een dienblad vol: fruit, samosa's, pannekoekjes gevuld met kokossuiker en egg-hoppers. Yum! 😋

Het plan was om te gaan zwemmen in het Sigiriya Hotel, maar het giet... nog steeds.
Ives ziet een dutje nog wel zitten vanwege de gebroken nacht, dus terwijl hij wat slaapt lees ik een boek.

Om 13u komt dan eindelijk de zon piepen! 😍
We rijden even naar het centrum waar we bij Barista Café een koffietje en een affogato nuttigen onder de brandende zon ☀️ Wat een verschil!

Ives heeft een goestingske in "milk rice". Het heeft wat weg van sticky rice in Thailand, want de rijst wordt gekookt in kokosmelk.
Ze serveren hem hier echter met chili ipv mango 😋

Bij Sigiri New Café maken ze dit klaar voor Ives en terwijl zitten we met onze snoet in de zon.
Ik verstop een paar hoppers in mijn tasje voor de hongerige woefies ❤️ maar t zijn er zooooveel...

Nu het bijna half 4 is, tukken we terug naar de homestay voor een koude douche.
Ze pikken ons om 16u op voor een organic cooking class bij locals. We rijden door rijstvelden, met zicht op de lion rock met een pracht van een pauw op de voorgrond. Zo mooi dit!

Er zijn tevens nog een Duits en Nederlands koppel aanwezig, wat het eens zo gezellig maakt 🥰 We krijgen een kroon op ons hoofd met een prachtige bloem, en voelen ons een beetje koning en koningin voor één avond 😅

Ieder krijgt zijn taak, en Ives is bvb goed in het malen van kokosnoot 😅🥥

Ik mag het dessert maken van een deeg van rijstbloem, zout en water. Dit word gedrukt door een zeef met gaatjes wat een spinneweb geeft van slierten rijst. In de vorm van pannekoekjes en opgevuld met kokossuiker. Kwijl 🤤

Zo maken we een ganse Sri Lankaanse currytafel, met enkel lekkere dingen. Kardemom, kaneel, curry, fenegriek, mosterdzaadjes en kruidnagel krijgen een nieuwe betekenis in mijn food diary 🤪

We smullen nadien met zn allen alles op tot we compleet rondgegeten zijn. Bestek kwam niet aan de orde, we kunnen dus zeggen dat we onze vingers hebben afgelikt 😂

Onze private driver brengt ons weer terug naar de guesthouse rond 19u. Wat was het gezellig!

Klaar voor een avondje op tijd bed in, morgen doen we een daguitstap naar Polonnaruwa.

See you tomorrow!
Ellen & Ives

Prachtige foto’s! Lakker lakker!! ❤️❤️

Annik 2024-01-06 18:53:06

Weer een tof verhaal en leuke foto’s!

Christiane en Paul 2024-01-06 19:36:03

Lekker relaxe creatieve dag.is ook plezant En lekker in dees geval

Vera 2024-01-06 20:01:15

dat geeft me terug hoop dat er iets is dat ik kan eten als mijn darmen terug wat ok zijn :-). Toffe combi zo, een beetje luiere dag en een kookworkshop. Tof! xxx

Ilse & Pat 2024-01-06 20:14:21

Leuk seg! Jammer van de regen maar het werd toch nog een leuke dag precies?! Een kookworkshop in het buitenland vind ik altijd zoooo leuk! ☺️ Geniet er nog van daar! Groetjes uit 🇿🇦 X