Napali Coast: Kalalau Trail 🌺🌴

Verenigde Staten, Hawaii

6u... de wekker gaat. We gaan deze ochtend de Kalalau trail lopen, de enige trail die je een blik gunt op de ruwe en onbewoonde Napali Coast. Natuurlijk hebben we hem ook al bewonderd vanuit de lucht, maar vandaag dus ook te voet 😊

We vertrekken op tijd, omdat parking aan de trail schaars is. Dit komt doordat Ke'e Beach hier ook gelegen is, en de gewone strandganger hier dus ook parkeert. We arriveren om 8u, en er zijn gelukkig nog enkele plaatsen vrij.

Komen we aan de start van de trail: knalgeel lint 'trail closed'. 😳
'T is ni waar he...
De meesten draaien terug, terwijl één koppel beslist om het lint te negeren en doorgaat. We horen een man zeggen dat de ranger over een halfuur terug komt om te zeggen of het weer oké is. Het zou nogal hard geregend hebben waardoor stukken van de trail onbegaanbaar zijn geworden.

We willen liever geen halfuur meer wachten, het wordt alleen maar warmer! Het andere koppel is al uit zicht wanneer wij volgen... avontuur! πŸ˜›
Als het pad blijkt geblokkeerd te zijn, of we kunnen echt niet meer verder, dan kunnen we nog altijd terugkomen.

Puffen en zweten is het! Het pad gaat steil omhoog met vele natte keien. Mosquitos love this place (and me) πŸ˜‚πŸ˜‚. Maar we gaan door, hopelijk tot een mooi uitzichtpunt. Enkele keren stroomt het water als een mini-waterval over de trail, dat je echt niet anders kan dan erdoor stappen.

Na een 45 minuutjes is er dan eindelijk dat eerste zicht op de kliffen: wauw! 😍

Weeral zo mooi, we krijgen er geen genoeg van πŸ˜‰

Wanneer we bijna moeten gaan dalen om richting strandje, begint het te regenen. Het pad waar we nu opstaan is net rode klei, geen enkele steen meer te bespeuren. Met andere woorden: spiegelglad als het nat is πŸ™ˆ

Er passeren twee oudere mannen die van het strandje komen. Ze zeggen dat we het mooiste hebben gezien en dat we mits de regen, niks zouden missen. De stroom die je moet oversteken om naar de waterval te gaan is blijkbaar zo sterk en hoog nu dat je er sowieso niet geraakt. "Unless you want to risk your life", zegt hij nog πŸ˜‰

"Keer om" zoals onze gps-madam het altijd zo mooi zegt πŸ˜„

De regen doet zalig veel deugd, de ponchos zouden we alleen maar gebruiken als het echt zou gieten én om de camera te beschermen.

Onderweg terug komen we echt superveel volk tegen, zeker 100 man! 😱
Zijn wij blij dat we de heentrip lekker in ons eentje gedaan hebben!

Terug aangekomen bij parking, staat de ranger die ons vroeg tot waar we zijn geweest. Als hij hoort dat we bijna tot aan het strandje zijn gegaan en terug in 2 uur tijd, complimenteert hij ons: "You guys are fast, and no dirty shoes?"

Hihihi... we laten hem nog een foto van ons nemen bij het bord van de trail en gaan dan eens kijken bij Ke'e Beach. Het spreekt ons niet zo aan. Veel mensen op een hoopje...

We rijden eerst terug naar onze condo, Ives wil het snorkelgerief oppikken. Een hongertje begint op te komen en we gaan op zoek naar een foodtruck πŸ˜‰ Dat wordt El Pastor Tacos 😜

Ives bestelt ribbetjes met chili con carne en rijst. De garlic shrimp met slaatje op soft flour tortillas zijn voor mij, mmmmm...

Onze buikjes zijn weer gevuld en we rijden naar het Anini Beach. Ives snorkelt wat en ik zoek schelpjes πŸ˜‚ bezigheidstherapie!

Tot de zon bijna onder is zitten we hier, heerlijk zo'n relaxnamiddag! 😊

Tijd om te gaan douchen nu, want we hebben een reservatie bij Bar Acuda, aanbevolen door vrienden πŸ˜‰
We rijden dus naar Hanalei en krijgen een leuk plekje op de porch. Bar Acuda serveert enkel tapas, en die zijn lekker!! 😜

Om te beginnen namen we de honeycomb met geitekaas en appel, erna de Hawaiian poké en daarna de panzanella. Alles gedeeld, om vingers bij af te likken πŸ˜›

Erna bedje in, morgen checken we namelijk uit en zullen we overnachten aan de South Shore! πŸ˜‰

Slaap lekker
Ellen & Ives

Niet alleen vr het zicht mr ook vr het eten zpu ik willen gaan πŸ˜„πŸ˜„πŸ‘Œ.

Jill 2017-06-17 11:08:26

Zal moeilijk zijn deze reis te evenaren, hoe mooi en het lekkere eten jammie. Tot de volgendexxx

Marinaatje 2017-06-17 11:15:38

Foeifoei... zo maar over het gele lint heen 😎😎😎