San Francisco

Verenigde Staten, Dearing

Onze allerlaatste dag San Francisco zit erop… het is nu 22:10u ‘s avonds en we zijn moe maar voldaan van deze leuke stad.

Gezien we morgen zullen gaan kamperen voor 3 dagen zullen we waarschijnlijk ook geen internetverbinding hebben, dus ik zal vant weekend mijn opgelopen vertraging in het reisverslag moeten inhalen wat dan in Las Vegas gaat zijn (zondag).

Vanmorgen zijn we opnieuw naar Lori’s Diner gewandeld en hebben er ook vandaag weer lekker gegeten! Ives had eitjes sunny-side-up met worsjes genomen en toast (ook hier weer de rostie petatjes er standaard bij ) en ik nam een reuze fruitsla met bruine toast en confituur, mmm… we konden er weer efkes tegen!

We zijn het hele eind opnieuw tevoet gegaan naar Fisherman’s Warf, kwestie van dat ontbijt een beetje te laten zakken en zijn deze keer eens een kijkje gaan nemen bij Pier 39, hier zijn allerlei winkeltjes, eetkraampjes, en uiteraard ook de befaamde zeeleeuwen te bekijken die met zn allen liggen te roepen op de steigers van de boten. Een ware attractie!

Daarna hebben we al die kleine winkeltjes afgekuierd en zijn we naar de "Jeremiah" boot gaan zien die ook aan de pier lag (Pier 43) een mega-schip dat ooit gebouwd werd tijdens de 2e Wereldoorlog. Nu dus te bezichtigen van beneden tot onder en vanbinnenin tot in de engine-room, en dat allemaal onbegeleid! Het was echt indrukwekkend om dat zo allemaal te zien! 2 gepensioneerde mannen die de entree ontvingen wisten te vertellen dat het soort motor net dezelfde was of te vergelijken was met die van het schip Titanic… alleen uiteraard dat dat schip NOG veel groter was…
We hebben zowat op elke verdieping geweest van het schip, en het leuke was dat het vandaag schitterend weer was (de warmste dag!) en dat er geen kat te bespeuren was op heel de boot.

Daarna zijn we naar Hyde Pier gewandeld waar nog een paar oude historische schepen lagen, de 3 master Balclutha, Schoener Thayer en de oude ferry Eureka en wat sleepboten… lekker op een bankje int zonnetje gezeten, beetje people-watching…mmm echt vakantie dus!

Een lekker ijsje gaan halen bij de Cold Stone Creamery achteraf... mmmmm... too good!! Hier nemen ze een bol vanille-ijs en leggen die op de koude marmeren toonbank, waardoor men de ijskreem kan mengen met vanalle ingredienten die je zelf kiest. De vanille-ijs mengden ze bij ons met stukjes verse banaan, en daar nog wat geplette pecannoten bij, en veeeeeel caramel…mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm… :-D

Alweer heel de pier afgewandeld tot we opnieuw aan Pier 39 waren. We hadden besloten om hier als afsluiter crab te eten, das zoiets echt typisch van hier dus… we zijn naar de Crab House gegaan en hebben gevraagd of reservatie nodig was, maar nee, we konden er terecht over een uurtje. Nog eventjes gewandeld dus en belandt in een wine-shop waar je voor 5 $ kon wijnproeven van 4 verschillende wijnen, hihi… was weeral heel plezant! ;)

Tegen 7pm zijn we terug naar de Crab House gegaan en werden we heel vriendelijk bediend door een meisje dat sinds 3 jaar woonde in Amerika, maar oorspronkelijk afkomstig was van Estland. We wisten niet goed hoe groot zo’n crab ging zijn dus namen we een "crab 2 share" das ééntje van 1,5 kilo geroosterd met look, njam njam, om handen en vingers van af te likken!! Wel een heel gepruts met die tangetjes enzo, maar we hadden er geen spijt van!

Moe maar voldaan hebben we maar een taxi teruggenomen naar het hotel, zometeen nog even de valiezen een beetje herorganiseren, want morgen zit alles gepakt in de huurwagen en we moeten bovendien ook morgen nog een tentje enzo aankopen… ;-)

Ben benieuwd naar onze eerste kampeerervaring!! :))