Brussel - Windhoek β˜€οΈ

NamibiΓ«, Windhoek

Lang geleden dat ik zenuwachtig liep om op reis te vertrekken πŸ˜„ Inpakken voor een kampeerreis waar je "on the road" weinig winkels treft - maakt dat ik echt probeer alles te coveren.

Thermo ondergoed, handschoenen en muts, kleedjes, teenslippers, ne wasdraad, donsdekens en kopkussens... het zit er allemaal in 😜

Netjes binnen de kilo's, terwijl we eigenlijk 2x23kg mochten meenemen PER persoon πŸ™ˆ
Op de luchthaven herken je Qatar -vliegmaatschappij van de Arabieren - meteen aan de rode matjes die mooi uitgerold zijn voor de incheckbalie 😁

Alles verloopt vlot, en voor we het goed beseffen hangen we al in de lucht. Na een vlucht van 6u tot Doha zijn we gebroken... dat vraagt om een bakje troost πŸ˜„ We klinken erop en wachten nu nog een uurtje op onze aansluiting naar Windhoek. Nog eens een beurt van 9u vliegen, hallelujah! We worden er duidelijk niet jonger op 😜

We proberen wat te slapen op de 2e vlucht en de 9u zijn daardoor vrij snel gepasseerd. De stoel naast ons is vrij en dat scheelt uiteraard ook in ruimte πŸ˜πŸ‘

Om 10u15 zetten we dan eindelijk voet op Namibisch grondgebied. Een klein luchthaventje met niks anders dan een paar palmbomen, veel security en vooral een droge en warme temperatuur van 21°C. Op 10 minuten wandelden we met onze 3 reistassen naar buiten waar Manfred van Bushlore (huurauto) ons staat op te wachten. We nemen hem noodgewongen nog even mee op sleeptouw voor 2 simkaarten bij MTC, de lokale internetprovider en de money exchange op de luchthaven. Zo hebben we meteen wat lokale centen op zak πŸ˜‰

Off we go! We hebben er echt zin in!

Wanneer we bij Bushlore arriveren staat er al een auto voor ons klaar. We krijgen gedurende 1u een grondige uitleg van Leroy over de wagen, de keuken, de tent, platte band, autobanden aflaten en weer volpompen, enz... gelukkig heb ik mijnen Bear Grylls mee 😜 Zelfs Leroy kijkt me na elk stukje uitleg aan en zegt: "I think you are in safe hands" πŸ˜„

Daarna is het tijd om te vertrekken. Het zal ni den eerste en zeker niet de laatste keer zijn dat ik het portier van de bestuurder ga vast hebben πŸ˜†πŸ™ˆ In Namibië rijden ze nl. links van de weg, maar ook de bestuurder zit rechts. Heel vreemd gevoel!

De eerste stop op 5km van de autohuur, is de spar supermarkt. Ik had een lijstje gemaakt wat we zeker moesten kopen, dus dat ging best vlot! 😊 Met een kar vol water, eten en andere spullen rijden we een uurtje later en 80 euro armer al naar buiten. In tegenstelling tot in België zit onze kar afgeladen vol voor dat geld πŸ™ˆ

Het is nu 14u en we beslissen nabij een hapje te nemen bij Stellenbosch Wine & dine bar. Er is een gezellige binnenkoer met fontein, en er heerst een gezellige drukte. We planten ons neer aan één van de tafeltjes buiten en bestellen wat kleinere hapjes om te delen:
  • carpaccio van game meat
  • zalm tartaar
  • mosselen en calamari in looksaus
  • kippelevers piri-piri

Daar bestellen we nog een flesje wijn bij, omdat de fles nagenoeg even duur is als 2 glazen.
De wijn is ook zo lekker dat we besluiten om nog 3 flessen mee te doen voor de komende weken.

We betalen nog geen 60 euro voor onze lunch met 4 flessen wijn πŸ˜† dat gaat goed hier! πŸ‘

Tijd om naar onze Airbnb te rijden in Windhoek, waar de eigenaar Christaan ons opwacht. Laksi de golden retriever en tevens waakhond van dienst - begroet ons uitgebreid πŸ₯°
We beslissen hier bij hem op de oprit onze auto alvast te gaan reorganiseren zodat alles een plekje krijgt. Daarna douchen we ons en wandelen tot Joe's Beer House, befaamde plek voor het "wild" of game meat zoals ze dat hier noemen.

We bestellen een plank met: kudu, oryx, springbok, zebra en krokodil. Het smaakt ons wel, maar we zijn zo moe nu dat we ons bed willen opzoeken 😴

Morgen start ons avontuur en zullen we de tent opzetten in de Kalahari woestijn 😊 Update volgt snel!

Slaaplekker

Ellen & Ives

Ohhh …. wat kijk ik uit naar jullie verhalen en foto’s! 😍

Eva 2023-06-17 21:36:20

Waaaaw, jullie zijn er !!! Weeer een avontuur. Thanks om te delen

Paul & Christiane 2023-06-17 21:40:48

ziet er al zeer goed uit !

andre 2023-06-17 21:53:21

Oeh, eindelijk gearriveerd!! Wat een cutie, die golden retriever 😍 En die hapjes zagen er zalig uit, ik kreeg er spontaan terug honger van πŸ˜‚ Heeeeeel benieuwd naar jullie avonturen, maar dat zit wel in de sjakoche met uwe stoer Bear Grylls 😁 Curieus wat dat gaat geven, zo slapen in een tent bovenop den auto! Zijn jullie al wakker, ik wil al de rest van jullie avonturen lezen πŸ˜πŸ˜‚ Geniet ervan lieverds! Kus, Inge, Bart, Jules en Louis (en ne poot voor dien sloeber Goldie Retriever van ons ChanellekeπŸ˜‚πŸ˜πŸ€ͺ) 😘

Inge Pinge 2023-06-17 21:54:37

Oh zo spannend! Genieten πŸ₯°

Kimberly 2023-06-17 22:56:25

Prachtig avontuur in’t verschiet. Geniet ervan.

Dirk 2023-06-17 23:20:05

Beerhouse, zijn we ook nog geweest. Man man wat ne rommel daar. Maar gezellig

Dirk 2023-06-17 23:22:00

Wij zijn ook in dat bier cafΓ© geweest. Tof! Jullie gaan er zoooo van genieten. Wacht maar tot ge kunt koersen met de beestjes.

Magda 2023-06-17 23:48:34

21gr, zon, een leuke trip in 't verschiet, lekker eten...Γ©n Bear Grylls naast u πŸ˜€...meer heeft een mens niet nodig he! En wij staan na een paar maand NOG aan de verkeerde kant van de auto, hihi πŸ€ͺ! Let the adventure begin! πŸ™Œ

Elisa & Tim 2023-06-18 01:48:17

Je kent me nog niet .ik kreeg de link van anja ik deed namibie en zuid afkrika in 2004.ik ga deze reis nog eens beleven via jullie.bedankt om me toe te voegen.dat wordt zeker genieten van de beestje en de eindeloos mooie landschappen

Vera 2023-06-18 08:33:14

Het is al spannend en jullie reis moet nog beginnen. Benieuwd.

Marinaatje 2023-06-18 08:55:54

Zo heerlijk spannend! Dat is toch wel uit comfortzone qua geregelπŸ™ˆπŸ™ˆ ...ik zou één en al stress zijn! 🀣🀣ik volg weer jullie verhaal met keiveel goesting 😘

Caroline 2023-06-18 09:28:12

Oh, zalig Ellen om jullie reisverhaal weeral mee te kunnen volgen. Ik geniet mee van op afstand! πŸ˜‰πŸ˜˜

Sofie 2023-06-18 09:58:25

Je gaat op reis en je neemt mee: ALLE vrienden πŸ˜†. Super dat we mogen volgen! Veel plezier en voorzichtig zijn 😘

Juanita 2023-06-18 13:51:46

Geniet van het avontuur! Veel plezier! Benieuwd naar jullie belevenissen. 😍

Eva 2023-06-18 16:30:41

Ellen en Ives, zalig om jullie verhaal te kunnen volgen en de mooie foto's te kunnen bekijken 🀩! Geniet er van en wees voorzichtig hé !!

Anja 2023-06-18 20:16:24

Maar zo spannend… Ik lees mee xx

Sharon 2023-06-18 20:41:54

Ooooh joepie!!! Laat het avontuur maar beginnen klinkt en zier er alvast veelbelovend uit. Kan niet wachten op het volgend reisverslag. Veel plezier dikke kus en knuffel. X

Annick 2023-06-19 10:07:18

Ziet er de max uit! β€˜t Is dan ook een prachtig land! Geniet ervan! X

Tinne 2023-06-22 17:09:48

K ben der eindelijk geraakt, ik ga jullie avonturen hier eens in enen ruk doorlezen, K sta al een paar dagen achter πŸ˜… alvast veel plezier!