Marco Island Boat Rental

Verenigde Staten, marco island

Verdikke… nu we al over den helft zijn van de vakantie, bekruipt je dat gevoel 'wat gaat het snel!' :((

We geraken wel gewend aan dit ontspannende tempo :) Vanochtend ging de wekker reeds om 7u, time to go want onze boot lag vertrekkensklaar in het dock van Captain Mike om 8u, zodat we er 4u lang lekker mee kunnen rondvaren!
We krijgen instructies en een vaarmap, tank is net volgedaan en we kunnen vertrekken!!

Wat is de omgeving hier mooi!! Je ziet overal kleine kanaaltjes met huizen waarop de tuin uitkomt op het kanaaltje, en zo goed als iedereen heeft dan ook een aanlegdock in zn hof liggen mét bijbehorende boot of yachtje :-p Der staat hier en daar wel wat "for sale" dus we hebben onze ogen wel eens goed de kost gegeven haha…

Ives heeft zn hartje opgehaald vandaag, we hebben heerlijk rondgevaren! Ik had me al helemaal geinstalleerd op de ligzetel vanachter, en ook al ben ik geen zonneklopper, ge wordt hier gewoon 'neergeklopt' door de zon, haha :-D
Nee, er was veel te bekijken, veel mooie vogels, speciale… roofvogels, pelikanen… we hebben stingrays (roggen) gezien in het heldere water...

Na een uurtje varen zien we op de kaart een kleine 'key' of eilandje, Keeywaydin Island, zo mooi seg… helderblauw water, viskes, kwallen (maar geen prikkers en mooi strandje, een enkel bootje dat aangemeerd is, en dat doen wij natuurlijk ook )

Kiekjes nemen en daarna -graag- weer doorvaren, de temperaturen zijn zoveel aangenamer bij het varen, zo'n briesje… heerlijk!
Als kers op de taart zien we in ons laatste half uurtje, gewoon dolfijnen rond onze boot zwemmen!! Wauw!! This really made my day… zo happy als n kind sta ik te springen om deze mooie afsluiter van de boat-ride :)

We leveren de boot omstreeks de middag weer binnen en willen zo snel mogelijk het zwembad van het hotel induiken!! De temperaturen zijn enorm hoog nu, net boven de 100 Fahrenheit… kan het zo mogelijk nog heter?? :-s

Ondertussen hebben we ook al heel wat vuile was gespaard, en dus plan ik deze namiddag ook een wasje in. Ver moet ik niet wandelen, naast de lobby is een laundry service. Voila Makkelijker kan niet, voor amper 2,50 euro heb ik 2 machines en een droogkast gedraaid :-p

Omdat ik een echte Sex and the City fan ben, heb ik Ives kunnen overtuigen om hem te gaan zien hier in de bios… oké… misschien was ik niet zo duidelijk over wat de film ging, maar hij was akkoord :-D haha...

Een familie runt deze bioscoop met amper 3 zaaltjes, en ja… het zijn "zaaltjes" want ik denk dat er om en bij de 20 stoelen instonden met maar 3 rijen!
Bovendien komen hier obers je bestelling opnemen tijdens de film (wat overigens niet echt stoort). Je hebt een uitklaptafeltje voor elke zetel waar je dus eten kan nuttigen (echt eten!! Slaatje, wraps, taart, burger…) of wijn, koffie, biertje… you name it! Sooooooooooooo funny, haha… dat moeten ze bij ons nog uitvinden ;)

De film duurde langer dan 2 uur, en Ives heeft de passages van ware fashionista's, intimate female conversations, en girl power, wonderbaarlijk doorstaan, haha :))
We zijn wel moe nu, het is middernacht en morgenvroeg gaat het richting Everglades, maar we willen ook hier weer de hete zon voor zijn, dus vandaar ons vroege vertrek ;)

Dus… Crocodile Dundee will keep you posted, as always, tomorrow!