Koko Crater

Verenigde Staten, Hawaï

Om 7u gaat de wekker. We willen graag de Koko Crater beklimmen, een uitgedoofde vulkaan waarbij er aan één zijde een oude treinrail naar boven loopt.

Via die sporen klim je 3 km naar boven, niet voor watjes dus :s De berg ligt al dagen in volle zon, en vandaag net niet! We zijn dus lichtjes enthousiast :)

Met ons water bij de hand, banen we ons een weg naar de "ladder" die bijna loodrecht naar de top van de krater gaat.
Maar na een dik halfuur klimmen met pauzes om te bekomen, gaat het toch even niet goed.

Ik voel steken in de hartstreek en voel me niet lekker. De zon was ook 'ineens' van de partij toen we net van start gingen... dus het maakte de tocht alleen maar zwaarder. Het resulteerde in een afblaastocht, halfweg. :(

Jammer maar helaas, we zullen wat sneller dan voorzien op het strand liggen... Bij Ala Moana Beach is het superrustig en ook de enige plek in de verre omtrek waar de zon schijnt. We blijven dus zeker hier, om te vermijden dat we weer uren moeten doorbrengen in de auto mét regen!

Na een uur of twee houden we het voor bekeken. We rijden naar de Aiae loop trail, een wandelpad van 5 mijl, die hoort bij de 'easy' trails. De zon is van de partij, en de hike gaat door de bossen. Het is dus erg aangenaam wandelen.

Na een halfuur stappen begint het te gieten. En laat dat nu net weer het probleem zijn... het pad is vrij kort naast een afgrond (constant) en met de regen wordt het hier bijna een schaatsbaan. Aan dit tempo om op te passen dat je niet uitschuift, geraken we die 5 mijl ook nooit rond! Dan maar retour... we hebben het alleszins geprobeerd.

We staan zeker nog een uur in de file op de ring rond Honolulu, echt zo anders hier dan op de andere rustigere eilanden! Dit is alvast een reden voor ons om Oahu te skippen van alle Hawaiiaanse eilanden.

Ons vroege diner houden we bij Chilis, waar we een fris slaatje eten. Als we thuis zijn, pakken we alvast de koffers in, want morgen checken we uit.
De vlucht gaat pas om 22u morgen, dus we gaan niet teveel meer kunnen doen. Geen douche meer voor ons vertrek en een autokoffer vol bagage... we houden het rustig dus ;)

Nog 3 daagjes L.A. en dan zit het erop. Het is weer voorbijgevlogen!