Chillin' @Chiang Mai

Thailand, Changwat Chiang Mai

Jetlag zit diep geworteld, waardoor we de dag bijna door slapen! Om 12u30 worden we wakker, zonder zelfs de wekker te hebben gehoord, die oorspronkelijk stond om 9u.

We gaan het vandaag gewoon kalmpjes aan doen, dus we benen naar het restaurant van het hotel na ons wat te hebben opgefrist. Met zwemkledij onderaan, plannen we een namiddagje aan het zwembad. Het kan ook al eens leuk zijn om gewoon niks te doen ;)

De lunch in het restaurant van The Rimping Village Hotel, valt een beetje tegen. Onze eerste maaltijd die teleurstelt, misschien zijn we te verwend geweest met onze kookles van gisteren :)

We kiezen voor springrolls, kippesaté's en een papaya salade. Na de lunch kiezen we een lekker plekje in de zon aan het zwembad, en dobberen wat in het warme water... het is vandaag weer een hete dag van bijna 33 graden!

Wanneer rond 17 donkere wolken naderen en er een windje op komt zetten, voel je meteen dat het zometeen gaat gieten! We pakken ons boeltje in, en gaan weer naar de kamer. Het zwembad ligt vol met mensen, die amper 10 minuten na ons naar de kamer moeten spurten omdat het water met bakken uit de lucht valt!

Ives slaapt nog een paar uurtjes bij, tot het 19u is en er weer een hongertje komt opzetten :) We kijken even online waar we iets Westers kunnen eten, en pizza lijkt ons wel wat. By Hand Pizza wordt geprezen om zijn versgemaakte pizza's in een low-key style setting, geliefd door backpackers. We nemen de tuk tuk en op amper 5 minuten staan we in een klein smal guur ogend straatje zonder verlichting :) De man van de tuk tuk probeert zich met gebarentaal duidelijk te maken dat het achteraan in het straatje te doen is.

We lopen tot op het einde en inderdaad: By Hand Pizza, volgestouwd met mensen en gelukkig nog 1 tafeltje vrij! Joepie :) Ik bestel de Hawaii en een wit wijntje, Ives kiest voor de Chorizo pizza en probeert hier meteen ook eens het Thai bier: Singah.

Veel mensen komen, maar velen moeten ook gaan omdat het helemaal vol zit nu. Het is niet meer dan een gat in de muur, halfopen. Tafels zijn allemaal verschillend en hier en daar is een autostoel neergeplant :D

De pizza is lekker, al hebben ze zich vergist in pizza... ik vroeg de "Hawai" en kreeg de "White" Pizza. Go figure... je kan het dus beter aanduiden in de menu kaart, haha... Hij was lekker, maar er ontbrak tomatensaus voor mij... het was een witte pizza, ajuin, kaas en champignons. Little bit dry without tomato sauce :)

We wandelen nog een beetje door de oude stad tot aan een marktje met allerhande koopwaar: van zonnebrillen tot kleedjes, tot t-shirts... etc Ik koop mezelf 3 nieuwe zonnebrillen voor 8 euro, en ook voor Ives koop ik er 2! hihi... Aan de kraampjes ben ik een echte onderhandelaar, Ives zegt al gauw, "allez, das zo weinig da gij wilt geven, da gaan die nooit laten gaan" maar telkens heb ik het toch maar mee, I'm the best negotiator :p

Onze voetjes hebben het weeral geweten van al dat geslenter, en onderweg passeren we nog een footmassage-salon. Voor 4 euro kunnen we een uur onze voeten laten masseren, en daar zeggen we geen nee tegen :)

Bijna 23u, en we nemen dan de tuk tuk weer naar het hotel. We zijn helemaal niet moe, maar we dwingen ons om toch om nu te gaan slapen, we moeten er morgen echt wel uit om 7u! Er staat een dagje Elephant Nature Camp op het programma, en dat willen we absoluut niet missen! ;)