Nassau - Great Stirrup Cay

Bahama's, Berry Islands

This is my favorite part of cruising :) de rust, het geluid van het water... Voor mij hoeft al die luide muziek en die 'HOOP' mensen in en rond het zwembad niet echt. Waar zit ik nu? Wel het is 5u in de ochtend (jawel :) en ik ben al wakker... maar ssshhtttt... Ives snurkt nog wat door, en ik heb me in de pikkedonkere op het terras gezet van onze kamer. We slapen op de poep van het schip en ik lig hier op een ligstoel te turen naar 1000 sterren aan de hemel... this is holiday :)

Ik neem de laptop erbij, en typ mijn reisverslag verder terwijl ik niks anders hoor dan het water dat wordt omgewoeld door het schip. Als de zon een beetje begint door te komen, neem ik mn camera erbij, het is redelijk bewolkt, maar het geeft een mooi plaatje! Ives slaapt nog, maar ik heb zin in een vroeg ontbijt, dus ik maak hem wakker en rond 8u zitten we al lekker buiten in het zonnetje: it's a HOT day today!! Wat gisteren nog killig was, is vandaag véél warmer :)

Vanmorgen liggen we aangemeerd in Nassau (Bahamas) veel drukker en toeristischer wat mij betreft dan Freeport, en gezien we geen excursie of iets dergelijks hebben gepland, beslissen we van de drukke aftocht van de boot te vermijden en op ons terrasje te gaan liggen. Net gestart aan een zalig vakantieboek 'Olijven met oregano' van Nicky Pellegrino, met het zonneke op de snoet. In de namiddag rond 14u, als de zon weg is van het terras op het achtersteven, pakken we onze spullen en gaan Nassau eens verkennen. Beneden nemen we de taxi (4 dollar heen en terug) naar Paradise Island. Hier ligt tevens een waterpark Atlantis, met een aquarium, maar ik had al gelezen op reviews dat het vergane glorie is en bovendien heel erg duur voor wat er te zien is... Buiten om Atlantis is er wel een jachthaven en wat winkeltjes, dus we wandelen hier wat rond en zien heel wat superjachten waarvan je de prijs niet wil weten! This is celebrity property naart schijnt :) maar we hebben niemand bekend gespot.

Ijsje eten, zonnebril kopen en we hebben het na een halfuurtje al gezien (zo snel gaat dat dus :) dan gaan we terug naar Downtown waar de cruiseboten liggen en lopen daar nog een beetje rond, gaan iets drinken bij the "all famous" Señor Frogs :p Ze hebben hier de beste cocktails, luide muziek, en vooral aangeschoten toeristen ;) Ook hier koop ik nog maar eens een zonnebril (kan je er dan ooit genoeg hebben?? :p ) Ik bestel een Bahamama Mama en Ives een Cuba Libre, de meesten rondom ons drinken halve liters Margerita's, onnodig te vermelden dat er dus ambiance is ;)

Nog 20 min tot boarding time - een schip wacht namelijk niet :) - en we vertrekken alweer naar onze volgende bestemming! Het ziet er hier allemaal maar armoezalig uit in Nassau, niet dat we ons meteen onveilig voelden hoor. Maar ze bedelen en verkopen vanalles op de straat onderweg terug naar de boot. Aan de waterkant zit bvb een echte rasta-visser conch te versnijden (verser dan vers) met wat appel, tomaat, en zijne vriend klampt dan mensen aan om je zo'n verse conch-salad te verkopen. Maar als je hem ziet zitten in zijn bootje met zijn zwart mes is de goesting al rap over :p

Voor je voet zet op de boot staan er mensen klaar met warme, vochtige handdoekjes om je te verfrissen, muziek galmt weer uit de boxen, t is weer feest aan boord :) alles wat je bij hebt moet weer wel door de scanner (safety first!) maar op zich is het zo gespreid dat er nooit wachtrijen zijn. We lopen eerst even naar Il Adaggio, een Italiaans restaurant waar je alleen kan eten als je er een extra op betaalt. Er zijn 2 gratis resto's op de boot, één buffet restaurant, het andere is een restaurant met beperkte kaart en bediening aan tafel. Daarbuiten is er dus een Italiaans, Steakhouse, en een Frans restaurant, afhankelijk van waar je gaat wordt er dus geld van je kaart gehouden. In dit geval vragen ze 15 dollar per persoon voor het Italiaanse restaurant.

Daarna even douchen en eten! Voorgerechtje van Caesar Salad en Calamari en als hoofdgerecht wordt het een Linguine met Pesto en een Chicken Cacciatore met pasta. Genoeg, geen overgrote portie voor mij, maar de chicken Cacciatore is gewoon MEGA!! Veel gesmolten kaas boven op de kip, dus ook superzwaar...
Maar t was zeker niet slecht, alleen zijn we het erover eens dat je in de gratis resto's minstens even goed kan eten en dat het zijn geld niet echt waard is.
Bovendien zijn die Amerikanen helemaal kierewiet wat betreft airco... man, het is hier gewoon berekoud 's avonds!! :( Ne mens heeft alleen zomerkleding bij, en in den dag is airco te verdragen, maar als het s avonds gevoelstemperatuur 21°C is, en ge zet den airco binnen in het schip op 9°C... ik kan je garanderen: KOUD!! Zelfs den Ives had het er moeilijk mee :)

Dan maar mijn fleecen vestje over de zomerjurk, geen zicht, maar koud hebben is nog erger, zodus...

Vannacht zetten we koers naar Great Stirrup Cay, een privé eiland van de rederrij. Snorkeling it is :)

Slaap lekker en tot morgen!