Moab day 3

Verenigde Staten, Moab

Vandaag wilden we de Delicate Arch hike doen, maar het was mijn dag niet :'(

Ik ben eraan begonnen, maar ben gaan hyperventileren, oorpijn, en vooral, ik had het gevoel geen zuurstof te krijgen/hebben. We waren halverwege de top, maar om 9u was het al héét! 30°C en ik zag het echt niet meer zitten.

Ik heb dan ook moeite gehad om zelfs terug te geraken, al was het helemaal afdalen ipv stijgen, het ging me echt niet. Daarna wat bekomen in de auto en even gaan tanken. Zag ik in de Shell-shop een boek met alle 4WD wegen (dirtroads) hier in de buurt met een perfecte uitleg hoe er te geraken. Dit was een beter plan... hiken zit er vandaag helemaal niet in.

Je zit, je geniet, je hebt drinken in de koelbox, en airco.... zalig! Dus het wordt een off-road dagje ;-)

We zijn maar 2 uurtjes gaan rijden op de dirtroad 'Hurrah Pass' en hij was best heel leuk, maar hij werd nogal hobbelig. De weg werd alsmaar slechter, en dat stond ook zo in het boek beschreven. Bovendien werden de afgronden ook wel diep genoeg ;) dus we zijn teruggedraaid.

Maar voor de mijlen die we wel gereden hebben was het best wel mooi.
Daarna weer even aan de pool gelegen, en rond 17u een pasta gaan eten... nog een halfuurtje door de winkeltjes gelopen van Moab, allerlei snuisterijen, souvenirs... en dan gaan we terug naar onze B&B voor een laatste deugddoende nachtrust.

Morgen gaan we via een andere weg terug naar de houten cabin van 5 dagen geleden. De weg biedt mooie views en we plannen een stopover in Little Egypt.