Key West

Verenigde Staten, Key West

Ok, ik heb dé oplossing gevonden :) De matras was zoals gezegd echt te zacht... neeeeeeee, voor je gaat denken dat ik op de grond ben gaan liggen: bad idea!! ;-) Nee, ik heb mij gewoon achterstevoren in bed gelegd: operation succeeded! :) Het voelde al iets beter, volgens mij is die matras zacht + al doorgelegen, maar aan de achterkant toch net iets beter te verdragen :p dus ik lig vanaf nu achterstevoren in bed ;)

Enfin, het heeft gigantisch hard geregend vannacht!! We zijn er wakker van geworden :-O Vanochtend was het zonneke er gelukkig weer, maar het was duidelijk dat het vandaag een 'plakkie'dag zou worden, een cadeautje voor het haar dus :)) Ik voel me weeral Tina Turner met ne kroeskop.

Na het ontbijt vragen we de fietsen van de B&B, ze zijn niet gratis, je betaalt 15 dollar per dag. Maar we willen na al die vettige hap van de week hier toch een beetje sportief doen ;) dus we nemen de fiets vandaag en rijden het hele eiland rond, ongeveer een 20km: mijn poep heeft het geweten!! We rijden eerst naar Higgs Beach waar een pier is met een Aids Memorial, om de mensen die hier in Key West zijn gestorven aan AIDS te herdenken. Hun namen zijn hier gegraveerd wanneer je de pier op gaat, het gaat om een 1000 overledenen (uit 25000 residents in Key West) dus das best wel veel...

Daarna rijden we helemaal oostelijk van het eiland, hier zijn voornamelijk de tankstations te vinden, de groothandels, maar ook de supergrote supermarkten, het voelt hier minder "dorps", want ja, voor mij voelt Key West echt zoals een Caribisch dorp, maar dan rijker, in die zin dat Nassau of Freeport echt arm is, hier zie je dat de residents toch best wel bemiddeld zijn of toch tot de middenklasse behoren. De huizen zijn hier prachtig, ik vind die Victoriaanse stijl met al dat hout, een porch met "swing" echt helemaal super!! Met de temperatuur die hier nu heerst (25 graden) zou ik hier best kunnen wonen. Maar we zijn hier ook eens geweest in juni en dan is het om en bij de 37 graden :( too hot! Zeg nooit NOOIT! ;-)

We komen voorbij een leuk terras aan het water en my ass is killing me! Dus tijd om even bij te tanken bij een coca cola en ons eerste stukje Key Lime Pie: eindelijk!! Het is dé specialiteit van het eiland, en je moet het gewoon geproefd hebben: heerlijk!! Toen we in 2010 hier waren hebben we elke dag een stuk gegeten :p Maar deze was echt zooooooooo lekker... mmmmm :) we waren wel zo slim van eentje te delen. Gemaakt van gecondenseerde melk, is de Key Lime Pie niet echt wat je noemt het 'lichtste dessert' ;)

We fietsen nog een klein stukje door en zien de decoratiewinkel waar de B&B zijn decoratiespullen heeft gekocht (ja, ik heb naar de etiketjes van de sprei en de kussens gekeken, haha :)) en ik was er meteen verliefd op! Maar ik heb dezelfde niet gevonden :( en ben dus naar buitengewandeld met de meest superleuke stoffen servetten en servetringen :-D Den Ives kan maar ni begrijpen waarom ik zo enthousiast kan doen over servetringen, haha... Maar servetringen zijn voor mij de powerboats voor hem! Toch? ;)

Het is iets na de middag en we rijden door Petrona Street richting de US Navy boot, en zien een kleine, Franse creperie, zooooo schattig! Terrasje buiten zit vol, en we stoppen hier dus nog maar eens voor een drankje, en een hapje ;) We delen één bord met Tomaat Mozarella, héérlijk!! Ik ga eens binnen zien, en de vrouw die de zaak uitbaat is een echte Franse, ze maakt crepes op de zoete en hartige manier. Het slaat in als een bom als je het terras ziet! La creperie is de naam, mocht je hier ooit geraken: doen! :)

Na een bezoekje aan de US Navy boot en het bezichtigen van enkele Power Boats die hier nog liggen op hun trailers (iedereen van de race vertrekt vandaag) houden we het voor bekeken: t is tijd om weer effe bij te komen, en we bedenken dat we het (zwem)bad nog niet hebben gebruikt van de B&B. Het is meer een jacuzzi in de vorm van een klein zwembad. 36 graden jawel :) We doen een beetje gek met onze onderwatercamera en daarna is het even rusten, én insmeren met aftersun! Want we hebben duidelijk wat kleur gekregen op de fiets.

Morgen is het onze laatste dag Key West, dit is wel meer dan voldoende ook. We doen het allemaal op een rustig tempo, morgen trekken we er opnieuw op uit! De was zou ook eens dringend moeten gedaan worden, we're running out of underwear :-D LOL

We zien wel! Hier in de Keys gaat alles er hééééél rustig aan toe ;)