The End - Madeira โค๐ŸŒบ๐ŸŒฟ

Portugal, Funchal

We gingen geen wekker zetten vandaag, en toch waren we allebei al wakker om 8u30 ๐Ÿ˜„

Aan de overkant van de straat kopen we in de mercados dos Lavradores nog 3 banana maracujas (passievrucht van banaan) en 2 hele grote joekels van passievruchten (zurige). We raden niet aan om hier je fruit te kopen omdat het écht duur is, maar we vonden deze passievruchten jammer genoeg nergens anders...
Ook kopen we een knol van een bananenboom ๐Ÿ˜„ die gaan we hopelijk thuis kunnen laten uitbloeien tot een mooie herinnering ๐Ÿ˜‰

Ives moet dringend een kappersbeurt, dus we stappen binnen bij de barbershop. Zijn haar wordt gekortwiekt voor 15 euro, en hij ziet er weer uit als nieuw ๐Ÿคฉ

In de rua Santa Maria in het oude gedeelte van Funchal kan je heel wat barretjes en visrestaurantjes terugvinden, alsook prachtige schilderingen op deuren en muren van leegstaande gebouwen. Je komt best voor 11u hiernaartoe om ze te fotograferen, want eens de restaurants open gaan zie je er soms niet zo veel meer van ๐Ÿ˜‰

Daarna slenteren we nog langs de promenade van de haven van Funchal om te eindigen bij Konsai, een klein aziatisch restaurantje in centrum Funchal. Ik neem een pokébowl met zalm, mango en avocado en Ives kiest voor de Tiger Roll. Smaakt weer superlekker ๐Ÿคญ

Nog een paar kleine soldekes meedoen onderweg naar het hotel en dan nemen we een douche en pakken de laatste spullen in.

Het is nu 15u en we rijden alvast richting luchthaven, om onderweg nog te stoppen bij de carwash. Met 1300km op de teller is onze witte auto flink door het stof gegaan en mag hij eens goed gekuist worden ๐Ÿ˜„

Onze laatste stop voor vandaag: Praia das Palmeiras. Een piepklein badstadje met grote grijze keien en hier en daar een rieten parasolletje. Gelukkig ook een cafeetje waar we nog gezellig kunnen nagenieten over de afgelopen 3 weken โค

't Is de laatste... boehoe... toch jammer, aangezien we nooit verwacht hadden dat het zo'n mooie vakantie zou worden.

Iedere vakantie is bij ons altijd al 100% meegevallen, maar op Hawaii waren we echt op slag verliefd. Hier op Madeira is dat niet anders.

De mix van een "groene natte kant" in het noorden, afgewisseld met een zonnige kant in het zuiden. Het actief kunnen zijn wanneer je wil, de watervallen afwisselend met bergen, de warme mensen, de temperatuur die heel het jaar door schommelt rond 24 graden (ideaal!). En niet te vergeten: het eten. Aangezien we toch wel echte foodielovers zijn, kunnen we zeggen dat we alle typische portugese gerechten hebben geproefd. Vooral de lapas zal ik nooit vergeten ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ (en heb ik niet meer durven eten, al kriebelde het regelmatig ๐Ÿ˜œ).

Het zal onvermijdelijk zijn, we komen zeker nog terug ๐Ÿ˜‰ Até logo Madeira!

Bedankt aan jullie allemaal om ons weer te volgen, het was heel fijn jullie reacties te lezen/krijgen! ๐Ÿค—

Tot snel,

Ellen & Ives

veel groeten nog en goeie terugvlucht

paul en christiane 2021-07-05 19:26:30

Wauw die schilderingen, hoe leuk is dat, nog nergens gezien. tot straks, welkom back in Belgium

Marinaatje 2021-07-05 22:10:40

We hebben volop mee genoten van de blog! Jullie plezier spatte er vanaf ๐Ÿฅฐ!!

Elisa 2021-07-05 23:07:26

Super leuk om mee te volgen. Zijn benieuwd naar het 'live' verslag ๐Ÿ˜‰.