Stanley & Causeway Bay

Hongkong, Stanley

We maken het wat later vanmorgen en vertrekken pas om 10u.

Eerst een stopover bij de Starbucks voor koffie, en Ives stopt onderweg nog voor een flantaartje. Al elke dag wandelen we voorbij zo'n madammeke die haar taartjes op straat bakt en nu laat hij zich er toch eens aan verleiden πŸ˜‚πŸ˜‚

We nemen de metro naar Central, ook de plek waar bussen vertrekken naar her en der, waaronder Stanley.

Stanley is één van de oudste dorpen van Hong Kong, en doet je wanen alsof je ergens aan een promenade zit aan de Mediterraanse zee. Alleen... ni vandaag πŸ™„ Wanneer we uit de minibus stappen, barst de hemel los. Wolkbreukje. πŸ™ˆπŸ˜‚πŸ˜‚

Pffff... hier hadden we niet echt op gehoopt. Enfin, het is middag dus we besluiten ergens te lunchen. De restaurantjes met terras kijken allemaal uit op een prachtige baai. Alleen is het minder gezellig bij dit weer... πŸ˜‰ Jammer!

We eten bij The Boathouse, bestellen een wijntje. Ik kies voor een wrap met zalm, spinazie en feta en Ives voor een hamburger.

Zo'n uurtje en een volle maag later, komt de zon erdoor! Joepie! πŸ˜Žβ˜€οΈ

We struinen naar Murray House aan het water. Een prachtig gebouw met zicht op de pier. We kijken even naar de bootjes met zicht op zee en dan lopen we nog even door Stanley Market voor we de minibus terug nemen naar de city. Stanley Market is een overdekte markt met allerlei spulletjes. Een Ali express bazaar πŸ˜‚πŸ˜‚ Alleen krijg je het hier aan de prijs maal 2.

Toch blij dat we Stanley hebben bezocht, rijden we nu weer terug tot aan Causeway Bay per minibus. Volgens de buschauffeur is Central volledig geblokkeerd door demonstranten waardoor hij ons moet afzetten bij Causeway Bay. Politie, rookbommen, protest... we laten het gelukkig aan ons voorbij gaan.

Causeway Bay ligt ietwat voor Central, maar is vooral bekend om zijn Times Square. Inderdaad, net zoals Manhattan heeft Hong Kong ook een Times Square😁 Aan verlichting, reclame en mensen alvast geen gebrek πŸ™ˆ

Trouwens, we hebben nooit eerder zoveel Tesla's gezien πŸ€” We durven zelfs stellen dat er meer Tesla's dan taxi's rijden in Hong Kong πŸ˜†

We wilden graag naar Happy Wednesday's Racecourse, the place to be op woensdagavond, met maar 1 euro entreegeld. Maar het is nog te vroeg, dus gaan we eerst iets eten rond 18u, en dat doen we bij Na Thai, nabij de renbaan.

Ives bestelt de groene curry en ik de Pad Thai. Gaat niks boven Thai food! πŸ˜πŸ˜‹
Tegen 19u stappen we dan naar de Happy Valley Racetrack, om dan te horen te krijgen dat het vanavond niet doorgaat. πŸ™

Aaaarghhh... zo jammer! So be it. We houden het voor bekeken en wandelen het ganse eindje terug naar Times Square om van daaruit de metro richting hotel te nemen. Time for a nice hot shower 😁

Slaaplekker en tot morgen!
Ellen & Ives

Oooh, zo'n klein taartje voor Yves, dat is toch niet genoeg. Die kleurige trap, keiferm. Pad Thai, jammieπŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹zever al

Marinaatje 2019-06-12 22:10:14

Hello Ives, in verband met het tijdsverschil tussen de grote reizigers en de kleine vakantiegangers komen we je nu al een gelukkige verjaardag wensen.We zien dat daar ook alles goed gaat en we wensen jullie dan ook een zo een verdere voortzetting. Groetjes van ons (pa en ma)

andre 2019-06-13 09:30:59

Under my hombre-ella ellen ellen eh eh eh! Zo leuk die verhalen en foto's, ik ben weer helemaal bij. Mooie foto op die trap! Maar die vissen, bah!

Isabelle 2019-06-13 12:52:57

Mmm njammie het eten ziet er echt overheerlijk uit!!! Hopelijk Geraakt het daar stilletjes uitgeregend β˜€οΈ Hier nog niets anders dan regen gehad πŸ™ˆπŸ’‹

Annick 2019-06-15 07:22:30

Zo fijn om te lezen jullie avontuur