Kanab - Page

Verenigde Staten, Page

Het giet al de hele nacht, en ook deze morgen als we onze oogjes open trekken giet het nog met pijpestelen :( Er is dus alvast geen haast bij om hier uit te checken. We gebruiken onze voucher die we kregen van ons logement hier, daarmee kunnen we bij de buren (Victorian Inn B&B) gaan ontbijten. Toch leuk als ontbijt inbegrepen is, al stelt het meest van de tijd niet zoveel voor. Nu krijgen we scrambled eggs, spek, toast, fruitsap... gezellig zo even rustig ontbijten in plaats van de weg op te rijden om 7u in de ochtend met een banaan :D

Rond half 11 checken we uit, en het regent nog steeds... de hemel is helemaal donkergrijs gekleurd, en we worden regelmatig geflitst ;) Jammer genoeg zijn de hiking mogelijkheden rond Kanab eindeloos (én prachtig) maar geen enkele is nog een optie bij dit weer.

We stoppen bij BLM (Bureau of Land Management) om toch maar eens te dubbelchecken, maar alle hikes die ik aangeef worden afgewezen door de rangers :( Geen White Domes, geen Edmaiers Secret, geen Buckskin, en ook al geen Wahweap Hoodoos. "Slickrock is too slippery, en alle wegen/dirtroads are washed away since it's been raining for 2 days", zegt hij... Wat een bummer! In Page hebben we nog wel de optie om de Hanging Gardens te wandelen vlakbij de brug van Glen Canyon Dam - wanneer straks het weer opentrekt - en ook Horseshoe Bend is een open optie.

Horseshoe Bend zijn we 7 jaar geleden al eens geweest, maar aangezien ik toen nog geen breedhoeklens had is het misschien nu wel eens leuk om opnieuw te gaan ;) Maar eerst gaan we inchecken bij Motel 6. Omdat het nog steeds regent, laptoppen we een beetje en plannen al mogelijke dingen in voor morgen. Onze eindbestemming van morgen - Durango - krijgt blijkbaar ook regen over zich heen, dus besluiten we om vandaag niks te doen en morgen die Hanging Gardens en Horseshoe Bend te doen, zo hebben we toch 'iets' om handen morgen.

Om 16u breekt dan eindelijk het zonnetje door in Page, het is nog te vroeg om te gaan eten, dus gaan we eerst nog een uurtje of 2 aan het zwembad liggen. Héérlijk moment! Effe de batterijtjes volladen, zonneke op de snoet... achteraf bekeken nog niet zo'n slecht dagje ;) we hebben echt genoten van dat rustmoment (zonder ziek zijn ;).

Om 18u is het tijd voor een douche. Elke keer we in Page waren kozen we voor de Dam Bar Grill, dit jaar gaan we voor de El Tapatio. Volgens een collegaatje was het superlekker bij de Mexicaan in Page, dus we hopen dat het de juiste was ;) Alleszins, als je binnen wandelt voel je je meteen in Mexicooooooooooo... hihi :D Wat is er typischer dan een Margarita bestellen bij de Mexicaan? ;) Ik ben niet zo'n fan van Tequila, maar we proberen de specialty uit, Red Bull Margarita, een beetje zoetere versie is misschien 'te doen' ;) Het is lekker, maar we krijgen zo'n kuip gewoon ni op! haha...

De nachos zijn hier standaard, je krijgt ze gratis met een spicy rood sausje. De verse guacamole daarentegen is een apetizer, maar daar wijken we niet voor terug...die is gewoon té lekker hier!! We krijgen een heuse POT met grote hompen avocado, tomaat en ajuin, vergezeld van koriander...mmmmm... SO good! :p

Als hoofdgerecht bestelt Ives een visje met frieten (hij heeft het niet zo op de rijst) en ik bestel de Deluxe Taco Salad met chicken. Het was gewoon weer véél te veel, maar zeker lekker gegeten, aanrader!

We rijden naar ons hotelletje en steken nog een machine was in, lekker makkelijk op wandelafstand van de kamer ;) Verslagje even afwerken en vroeg de lakens onder om morgen weer een beetje actief te zijn!

We'll be back with more adventures & pictures! We moeten wat inhalen nu! ;)