Grant Grove - Morro Bay

Verenigde Staten, Morro Bay

Goeiemorgen morgen, goeiedag! :D Amai, zijn wij vroege vogels of wat?? Ives staat spontaan op om 6u45 om de valiezen weer in de auto te zetten, zodat we op tijd kunnen vertrekken. Met andere woorden: om 7u20 zijn we weeral op pad. De rit is vandaag boring... dat moet wel gezegd worden...

Het gaat vandaag naar Morro Bay, maar dat neemt in zijn totaliteit iets meer dan 4u, zonder één enkele stop. Natuurlijk stoppen wij wel :) Onze eerste stop is in Fresno bij een tankstation, want we zitten bijna zonder. Daarna is het tijd voor een ontbijtje, want onze maagjes rammelen weeral! We houden halt bij de eerste Denny's die we tegenkomen in Visalia. Het is er superdruk en we krijgen een plaatsje toegewezen waar we toch langer dan anders moeten wachten op ons eten.

Ives heeft weer grote ogen, en hij heeft een goestingske in een S'mores Milkshake. De S'Mores zijn de zandkoekjes waartussen ze hier een marshmellow leggen en een stuk chocolade, om weer af te toppen met zo'n zandkoekje en dan de oven in te gaan, of op de BBQ te leggen. Ives krijgt een grote glazen coupe milkshake én de metalen mixbeker er nog bij, want alles kon er niet in, hahaha...

Ikzelf neem altijd hetzelfde: eiwitjes met spinazie en tomaatjes en hash browns. Heerlijk!

Het plan van vandaag is om te gaan shoppen in de Fashion Mall. Maar we hebben er niet zo heel lang rondgelopen, want er was eerlijk gezegd niet zo heel veel te scoren. Een truitje en een kleedje, that's it :) Dus: tijd om weer door te rijden. Ik val er zelfs even bij in slaap, zo saai is de rit. Op het einde passeren we eindeloos lange fruitgaarden... maar ook hier zie je het enorme gebrek aan water, dit is echt een probleem hier.

Wanneer we bijna de berg over zijn en de kust bereiken bij Morro Bay, zien we een heuse 'dam van een grijze wolk' voor ons, zo raar! En oh jee... vanaf dat we de wolk voorbij zijn zitten we in typisch Belgisch weer :( mistig en koud bij 16°C!! Moet je weten dat het net voor de wolk 34°C was!? We hebben al goesting om terug te draaien, haha :D

Maar goed, we rijden naar onze Airbnb bij Rosa, en we checken in. De sleutel ligt onder de deurmat, want Rosa had ons al bericht dat ze niet thuis zouden zijn en dat we maar moesten doen of we thuis waren :) De kamer is prachtig en het bed ziet er heerlijk uit! We frissen ons snel even op, want het plan is om naar een drive-in te gaan.

Ik had weer één van de laatst bestaande drive-ins gevonden in Amerika, hier vlakbij - in San Luis Obispo, en we konden het niet laten van daar naartoe te gaan :) De ervaring is zo anders dan bij ons in Belgie! De trucks staan hier omgekeerd geparkeerd, mensen leggen hun matras in de pick up en met een dekentje kijken ze naar de film. Of ze nemen hun camperstoeltjes met ganse families en drinken gezellig buiten voor de auto terwijl ze film kijken. Nu, wij vinden het bij 16°C nogal koud om buiten te gaan zitten, dus we blijven lekker binnen in onze auto :D

Eerst stoppen we bij een nieuwe pizzatent in de buurt - Blaze Fire. Het is een superconcept: ze hebben 7 Signature Pizza's van een normaal Europees formaat - 21cm. Buiten hun vaste pizza's kan je ook kiezen voor een Build-your-own, en dan kost je die identiek hetzelfde 7,95 dollar - wat eigenlijk een koopje is hier! Je mag letterlijk eender welke topping vragen, onbeperkt, zonder extra kost.

Ives neemt de BBQ chicken Siganture Pizza, en ik neem de Build Your Own. Er zit gehakt, kip, paprika, ajuin, vééééél look en mozarella op ;) We nemen de pizza's mee naar de film en zijn net op tijd voor hij start. We staan helemaal vooraan, en nippen van ons wijntje/pintje terwijl we eten en film kijken. De film van vanavond is in première: Sully.

Het gaat over de vlucht van US Airways die van La Guardia naar Charlotte vloog en door een birdstrike motorproblemen kreeg, waardoor de piloot besliste niet rechtsomkeer te maken, maar gewoon te landen in de Hudson River. Het is een waargebeurd verhaal van 2009, en de hoofdacteur is Tom Hanks, regie onder Clint Eastwood. Needless to say: het was een superfilmke :)

De film erna (het zijn er altijd twee voor de prijs van één) was Tarzan. Maar we waren moe en hadden er geen zin in, dus time to go to bed!

Volgens mij toch een beetje veel look op de pizza... hahaha... gelukkig zijn onze Airbnb eigenaars op vakantie ;)