Jardim Do Mar 🌊🌴

Portugal, Prazeres

Goodmorning grijs weertje 😄🙈

We vertrekken vol goeie moed naar Prazeres om een wandeling te ondernemen, maar het blijft grauw en grijs bij 19 graden.

Na een uurtje levada wandelen geven we forfait en draaien we weer terug richting auto.

Jardim-do-Mar hebben we op Madeira nog nooit eerder bezocht, en nu de nieuwe tunnel ernaartoe klaar is, bezoeken we dit knappe badstadje van Calheta.

Het ligt helemaal beneden onderaan de voet van de klif, naast het al bijna even mooie Paul-do-Mar 😊

Hier en daar probeert het zonnetje tussen de wolken te piepen. We slenteren door de ieniemienie kleine straatjes, en vinden het hier heerlijk rustig. Lijkt wel een klein romantisch vakantie-oordje 🥰

Lunchen doen we bij de enige en beste bar in het dorpje: Joe's 😋 Ives bestelt de kip piri piri en ik bestel de Calamari. We smullen onze buikjes rond en daarna rijden we naar Bar Dona Maria in Madalena Do Mar. Hier hebben we in de late namiddag een afspraak met Peter en Noud, 2 Nederlanders die al 12 jaar op Madeira wonen. Nerwerken is everything 😉

Zo komen we heel wat zaken te weten over wonen in de streek waar zij een huis hebben, maar ook over alledaagse dingen. We hebben in ieder geval weer veel geleerd en ook heel wat poncha verorberd met Caramujos, mmmm 😜👌

Zo rond een uur of 7 krijgen we nog goesting in een pizza en nemen afscheid van het duo. T was plezant en we spreken zeker nog eens af 😊

Daarna op naar Bedlehem om te gaan snurken... met een wees gegroetje voor iets beter weer de komende dagen 🙏😉