Ella, the Nine Arch Bridge πŸš‚πŸšƒπŸšƒπŸšƒπŸšƒπŸšƒ

Sri Lanka, Ella

Wat een zalig rustige nacht!

We denken het ultieme plekje nu wel gevonden te hebben tijdens deze reis, én de zon schijnt bij 25 graden πŸ₯°β˜€οΈ

Het ontbijt van vandaag bestaat uit spicy omelet, vers sapje van papaya, pannekoekjes met kokossuiker, en vers fruit ❀️

Dom - de eigenaar - neemt onze vuile was aan en die krijgen we morgen al terug. Het is veeeeeel en stinky πŸ˜„πŸ€­ tijd dus om weer wat frisse kleding te hebben!

We wandelen tegen elven naar de Nine Arch bridge langs een jungle-achtig paadje. Ik kan alleen maar denken: astublieft, no leeches... nooo leeches πŸ˜† Daar heb ik al van voor de vakantie stress voor. Ze bewegen zich vooral na regen, in grassen of theeplantages.

Het paadje is nog tamelijk modderig hier en daar, en onderweg spotten we ook 2 kleine pups. Helemaal verliefd! 😍πŸ₯°

Na 20 minuutjes wandelen komen we dan aan op een heuvel waar je zicht hebt op de befaamde Nine Arch Bridge. Zo wat ieder uur passeert hier de trein, een hele attractie zo blijkt.

We kopen een kokosnootje en zetten ons hier een halfuurtje, in afwachting van de trein. Je hoort hem al van ver "toeten" πŸ˜„

Ives spot plots 2 bloedzuigers op de grond, de fun was er snel af πŸ™ˆπŸ€£πŸ€£ Bah!
We lopen een beetje door tot het spoor, maar we vinden het er veel te druk. Iedereen loopt er mekaar voor de voeten...

Wanneer trein nummer 2 komt, hebben we het wel gehad en besluiten we te voet terug te gaan, maar dan via de spoorweg.

Je kan onder de brug doorlopen en dan voor 4km stappen over de sporen. Let wel, ieder uur passeert er een trein, dus als die komt wil je niet net in de groene grassige kant moeten springen 🀣🀣 #weerstress

Gelukkig is er om de 500m wel een local die een hutje heeft opgesteld naast de spoorweg met water, kokosnoten of een zakje nootjes πŸ˜„πŸ‘Œ

De zon brandt tijdens onze wandeling, maar we genieten want we komen haast geen andere mensen tegen πŸ₯°

Wanneer we arriveren in Ella centrum, stoppen wij bij Chill Café voor een slaatje met biethummus en falafel. Efkes uitblazen na onze wandeling! Daarna lopen we te voet het ganse stuk verder tot ons huisje. Goed voor zo'n 7km stappen vandaag β˜€οΈ

Daarna pikken we onze tuk op bij de guesthouse en rijden naar Dogs of Ella, zo'n 6km van het centrum af. Een project waarbij aangereden of zieke honden worden opgevangen en verzorgd.
De hondjes zitten verdeeld over 3 terreinen, het eerste zijn de hondjes die genezen zijn, en goed zijn en wachten op evt. adoptie. We hadden onze zak Pedigree mee en die mocht ik leeg maken, ze hadden in elk geval honger πŸ€­πŸ˜„
In het 2e gedeelte zaten honden die nog bang waren of apart moesten zitten omdat ze anders vechten. En in het laatste deel zaten de stumpertjes, de erge gevallen. Aangereden, gewond, enz... πŸ˜”
Maar wel goed dat dit project er is, al zijn er buiten deze muren nog véél te veel honden die jammer genoeg elke dag moeten "overleven".
Een donatie helpt dit project in stand te houden, en dat hebben we dan ook gedaan πŸ₯°

We rijden weer terug naar ons huisje. De hangmat in, beetje lezen en de zon zien zakken... heel fijn dagje vandaag!

Rond 19u hebben we gereserveerd bij Chill Café, en bestellen er kip met puree voor Ives en een tonijn met olijven voor mezelf. Het is eens een leuke afwisseling met al de rijst en noodles van de afgelopen dagen πŸ˜†

Hop naar morgen voor nog een dagje Ella!

Slaaplekker,
Ellen & Ives

tof !!!

Paul en Christiane 2024-01-13 09:08:09

Oh, zo blij dat Ella jullie bevalt 😊! Mooie accomodatie, zonnetje op de snoet, eens iets anders qua eten en mooie natuur. Geniet ervan! Wij genieten mee! Leuke fotootjes ook πŸ₯°!

Elisa en Tim 2024-01-13 09:17:10

Wat een mooie foto’s en Prachtige mensen… vooral jullie 2!! ❀️

Annik 2024-01-13 10:15:46

Het ziet er daar zalig uit 😍 en weer lekker πŸ˜‹. Geniet er nog 100% van 😘

NatinA 2024-01-13 12:57:40

Toch blij met het zonnetje he.zalig treinspotten.altijd mooie plaatjes.jullie hebben de hartjes van deze hondjesweer veroverd.voor de beestjes alles he.

Vera 2024-01-13 13:39:29

Weer prachtige foto's en de honden zo blij dat ze iets lekkers krijgen. Alles voor de dieren, jullie zijn beautiesxxx