Tripje naar Yan Nuang Island

Thailand, Ko Tao

Vanochtend gaat de wekker om 8u15, we willen deze morgen met de taxi boat naar Nang Yuan, één van s' werelds mooiste eilanden! :) De trip vanuit Koh Tao neemt slechts 15 minuten en kost 500 baht per 2 personen.

Onze taxi boat captain onderhandelt met ons om direct vooraf te betalen voor heen en weer trip, maar dat vertrouwen we niet zo... ik had gelezen online dat de meesten pas op het einde moeten betalen zodat de captain zeker reden heeft om je te komen halen.

Enfin, we wagen het erop en varen gans tot aan het eiland, maar wanneer ik een briefje van 1000 baht bovenhaal, krijg ik de gewoonlijke blik van bijna alle Thai: ohnee, daar kan ik niet op teruggeven! Ja se... dan moest hij maar voorbereid zijn, niwaar? ;-) We hoeven dus niet te betalen, en hij trekt een teleurgesteld gezicht en vraagt ons 2x achter mekaar om welk uur hij ons moet oppikken. (we kunnen namelijk met eender welke taxiboot terug mits betaling van de retour uiteraard). We zeggen hem dat we om 12u op de pier present zullen zijn, en hij weet het precies niet zo zeker.... Maar ja, als hij geen wisselgeld heeft, is het ook onze schuld niet he ;)

We betalen een entree van 100 baht per persoon, en mogen geen flippers meebrengen (ter bescherming van het koraal) en ook geen plastic of blikjes. Je drankjes koop je dus alleen aan de bar op het eiland.

We leggen onze spullen op één van de ligstoelen, en trekken er dan meteen op uit om naar de top van het eiland te wandelen. Pittige klim! But nothing we can't handle :D het zweet druipt gewoon van ons voorhoofd en op onze rug, nog NOOIT zijn we zo bezweet geweest! Echt waar, das hier ni normaal HEET!

Adembenemende view krijg je hier over het eiland dat 2 eilandjes in feite verbindt met elkaar door een zandbank :) Japanese Garden is zogenaamd het mooiste stukje koraal hier om te snorkelen. Maar tegen dat wij terug beneden zijn van onze korte hike, zien we hordes toeristen (vooral Chinezen en Koreanen) snorkelen... pffff... das nu eens echt massa toerisme se We zijn al lang blij dat we die hike naar de top eerst hebben gedaan in de vroegte toen er nog niemand was!

Met onze snorkels in de hand en onze onderwaterschoenen, trekken we op ontdekking door de Japanese garden, wat prachtig!! Jammer van het stukgetrapte koraal :( Ik probeer echt constant te zwemmen en te drijven, maar veel mensen zie je gewoon wandelend 'kijken' met hun snorkel, das echt degoutant!

We zien niet meer dan 7 verschillende soorten vis, en das wel jammer, want ik had net iets meer diversiteit verwacht. Maar een uurtje en half snorkelen was voor ons echt meer dan voldoende! We begeven ons stipt op tijd naar de pier, en ja hoor... onze captain Brompot staat er al ;) met nen BIG smile, haha...

We betalen hem, omdat we ondertussen gewisseld hebben op het eiland. We laten ons weer terugvoeren naar Sairee Beach en wandelen dan op het gemakje terug naar onze bergvilla :) PLONS in da zwembadje... zaaaaaalig! Hier kan op de moment niks tegenop!

We luieren een beetje in de namiddag en doen weer wat extra kleur op. Om ons daarna terug te begeven naar Sairee voor ons diner bij Fizz. Deze keer laten we ons verrassen met een waanzinnig lekkere curry! Een groene en een rode met kip & rijst. De beste curry totnogtoe van de hele vakantie, ECHT waar! :)

Het is vandaag bewolkt, dus je ziet de zon niet onder gaan. Jammer maar helaas, maar we zijn blij dat we foto's hebben van gisteren ;)

We rekenen af, en zetten weer pas terug naar The Place voor een après-swim :) Al da geplak weer wegweken, en yes... onze spider heeft zich ook vandaag weer laten zien... tot ergernis van ons beiden, want ze is Ives altijd te slim af! Grrrrrr...

We laten vannacht onze wensballon op, kadootje voor onze huwelijksreis :) hihihi... en wensen oa. dat we nog vele van deze mooie reizen mogen maken :p

Dan is het tijd om onze bagage weer te herschikken, want het is jammer genoeg ook hier weer ons laatste dagje. Morgen gaat het weer naar Koh Samui met de ferry, en later op de avond een vlucht naar Bangkok.

Nog enkele dagen keihard genieten!!