We lost our ❀ in Hawaii: last day...

Verenigde Staten, Princeville

We slapen weer een beetje langer, al is dat niet zo evident. Ik heb jullie nog niet verteld dat Kauai echt VOL kippen en hanen loopt πŸ˜‚πŸ˜‚.

Op het strand, aan een foodtruck, op straat... echt overal! 😊 Ze hadden het beter "chicken island" genoemd ipv "garden island" πŸ˜‰

Om 9u zijn we weer op pad, maar eerst een stopover bij de Starbucks voor een extra cafeine-kick. Doppio espresso, haar recht omhoog en gaan! πŸ˜‚

Coconut Juice Bar, onze volgende stop onderweg naar het noorden, voor een ontbijtje. Het wordt een acai bowl met apple-banana. Zo noemen ze de kleine banaantjes hier, omdat ze superzoet zijn! 😍

Wanneer ik betaal zie ik de vrouw in de open keuken een stuk fruit snijden wat lijkt op een passievrucht. Ik vraag haar of het de befaamde lilikoi is? Laat dat nu net de vrucht zijn die we nog niet hebben geproefd op Hawaii! Enkele weken geleden zeiden ze me dat het seizoen start in juli... ik was een beetje teleurgesteld.

Ik trek mijn stoute schoenen aan en vraag haar of ik eentje mag overkopen! πŸ˜„ en ze stemt toe.

Voor het fruit alleen al wil een mens hier komen wonen! Haha... De lilikoi is zoet en zuur net zoals onze passievrucht, maar toch is de smaak veeeeel lekkerder.

We zetten onze roadtrip verder naar de Kilauea Lighthouse, we waren er eerder deze week al eens gestopt maar toen was het net gesloten. Blijkt nu dat ze niet open zijn op maandag πŸ˜‚πŸ˜‚.

Dan maar meteen door naar onze eindbestemming: Hideaway Beach! Dankjewel aan Elisa & Tim voor de briljante tip want dit strand was inderdaad goed verstopt én een uitdaging om er te geraken 😜.

Het azuurblauwe water en het poedergele zand was alvast heel uitnodigend om ons neer te planten! πŸ˜‰ Ives gaat snorkelen terwijl ik mij rustig vooraan op een handdoek leg. De zee is weer ruw vandaag 😳 maar er zijn nog enkele snorkelaars die zich eraan wagen.

Na een uurtje heeft Ives het wel gehad, visjes gezien in allerhande kleuren zegt hij 😊 en tegelijkertijd zien we in de verte een helicopter die mensen uit de zee moet gaan redden. Alweer een teken dat je de oceaan nooit mag onderschatten πŸ™ˆ

We verlaten het strand en stoppen bij de Foodland in Princeville voor lunch. Ives koopt er de ribbetjes met wat koolsla en ik neem een doosje sushi mee 😜 Mmmmm... wat ga ik dit missen!!

We rijden tot op een parking nabij een helicoptermaatschappij waar je ze letterlijk voor je neus ziet opstijgen, terwijl we onze lunch opeten.

Daarna is het tijd om door te rijden naar onze b&b, we mogen nog gebruik maken van de douche voor we vertrekken naar de luchthaven πŸ˜‰ Onderweg zien we een schoenwinkel die aangeeft dat ze gaan stoppen over een week: 90% korting op alles! Veel hebben ze niet meer, maar ik heb toch nog 2 paar gevonden en hoef maar 7 dollar te betalen πŸ˜‚πŸ˜‚. Gesproken van een koopje!

Dan is het echt tijd om te pakken en naar de luchthaven te rijden. Het vliegtuig blijkt maar voor 1/4 gevuld, dus we leggen ons elks op een rij. Ideaal voor een powernap, want we hebben een nachtvlucht πŸ˜‰.

Tot morgen!
Ellen & Ives

Nog net van die heerlijke lilikoi kunnen proeven! Jummy πŸ˜‹

Tim 2017-06-22 10:00:10

Blij dat jullie genoten hebben van Hideaway Beach en ook van de lilikoi :)!! En mmmm al dat eten op jullie fotootjes ziet er zoooo goed uit... Amai...7 dollar voor 2 paar schoenen... dat kan in Vegas zelfs niet beter ;)!