Carmel - San Francisco

Verenigde Staten, Dearing

We staan op om half 9 nemen een douche en gaan naar beneden waar we al wat geroezemoes horen in de woonkamer. Inderdaad, enkele gasten zijn reeds aan de ontbijttafel geschoven. Ze hebben nog een aparte tafel voor 2 in hun andere woonkamer staan, vlakbij de keuken en we worden gevraagd of we sesamzaadbrood willen, een bagel of een English muffin?

Ives neemt een getoaste bagel en ik vroeg naar het getoaste sesambrood, mmmm… het zag er allemaal lekker uit, en de aardbeien en meloenen die lagen al te lachen naar mij vanop de dressoir, haha… Heb me een kommetje van dat lekker fruit ingeschept, dan nog wat muesli met yoghurt en verse banaan en mijn toast met confituur, vers fruitsapje derbij, en ik was helemaal in mn element! hihi

Na het ontbijt boven de koffers gaan pakken en spijtig genoeg beseften we dat het vandaag echt onze allerlaatste dag was… morgen stijgen we op omstreeks 3 pm dus uitslapen dat zal nog wel lukken, al een geluk.

We nemen afscheid en rijden de 17-mile drive, een weg met een tolprijs van 9$ waar voornamelijk golfterreinen liggen en die allemaal een prachtig zicht zouden moeten hebben op de kuststrook, helaas hangt er vanmorgen zo’n DIKKE mist dat je aan de kustlijn niet verder ziet dan 10 meter, dus voor ons was deze rit eerder een teleurstelling, het was bovendien op de middag nog maar 13 graden Celsius.. brrrr :(

Enfin, we laten het niet aan ons hart komen en rijden recht naar Monterey. Hier is een groot aquarium dat je kan bezoeken en gezien het zonnetje er nog niet meteen wil doorkomen stel ik voor van dit te doen en daarna The Old Fisherman’s Wharf op de pier/ haven.

Ives vindt 25$ nogal wat veel om naar wat viskes te gaan kijken, en misschien heeft ie wel een punt, maar als ik het in mijn koppeke heb… haha… soit, ik heb hem getrakteerd op de viskes en t was misschien niet de volledige som geld waard, maar t heeft me toch meer geintrigeerd dan de vissen in de Zoo van Anwerpen, laat het me zo stellen. Zo hadden ze er een echte witte haai, vééééééél soorten kwallen, inktvissen, otters, grote tonijnen, potvissen, best wel fijn om eens te zien.
Na al die vis zijn we met de auto naar the Old Fisherman’s Wharf gereden en daar nog wat rondgeslenterd voor een klein uurke, waardoor het al snel weer 5 pm werd en we hadden graag onze laatste uurtjes nog wat gespendeerd in San Francisco, een uurtje rijden van hier.

We hadden natuurlijk totaal geen rekening gehouden met de spits, dus het was veel drukker dan verwacht en meteen ook wel wat later. Maar geen probleem, we parkeerden aan Pier 19 (daar waar in het begin van de vakantie de zeeleeuwen zo lagen te roepen) en we kregen het bizarre gevoel dat we hier precies nog maar net vorige week waren geweest, but nope… het is al een hele maand geleden, jezus… time travels fast!

Ik wou graag nog een Crab eten in de Crabhouse om deze geweldige vakantie af te sluiten, dus heb ik de Crab genomen, roasted in their secret garlic sauce! Njam njam!!! :-p

Ives nam de Pasta Alfredo met kip en een tomatensauske, maar t was ni echt lekker en hij had al spijt van zn keuze. Enfin, t was weer een heel gepruts met de crab, maar enorm lekker!

We betaalden de rekening, maar euhm… de ober kwam ons zeggen dat de card was declined… :-O

OMG! En dat net nu we onze laatste cash hadden uitgegeven… strange want de limiet was echt wel voldoende maar ik had nog net genoeg cash bij om de waiter te betalen, alleen nu voelden we ons echt wel landlopers!! Hm… geen leuk gevoel, we snapten er niks van! Maar ja, nu op deze laatste avond ook niet meer de moeite om de bank te contacteren dus we laten het zo en Ives gaat bij een Exchange-kantoor nog een briefje van 50 dollar wisselen.

Het moet weer bij ons gebeuren zenne, haha… verdikke. We rijden naar het hotel aan de luchthaven en onze wagen moet morgenvroeg binnen, hetzelfde uur als dat we hem hebben afgehaald… JUIST, om 7u in de ochtend, en dat terwijl we feitelijk maar om 3 uur in de namiddag opstijgen. We checken in in het hotel Staybridge Suites en krijgen de sleutel. Even de hoek omrijden en vlak voor de deur parkeren, want nu moet de wagen ECHT LEEG!

We halen er nogal wat uit… maar ja, je hebt dan ook wel 4 weken in die auto geleefd, of’t scheelt ni veel Vreemdgenoeg hebben we een een dubbele kamer… ik snap er niks van, ik weet dat ik een promotie online had gereserveerd, maar dit is een living met open keuken (zelfs met een afwasmachine!) en aan de ene kant een kingsize met bathroom en aparte strijkkamer en aan de andere kamer ook een badkamer en een kingsize… we konden dus nog een feesje houden vanavond! haha…
Nee maar serieus, we zaten precies in een appartement! We hadden maar liefst 3 TV’s… niet normaal hier zenne, maar we klagen niet hoor! Lekker veel plaats om de valiezen op orde te brengen.

We organiseren de valiezen en kruipen omstreeks middernacht bed in, voor onze allerlaatste nacht in de States…