Kualoa Ranch E-biking

Verenigde Staten, Hawaï

Goeiemorgen :)

We gaan vandaag e-biken bij de Kualoa Ranch. Een immense private property die heel vaak als filmlocatie wordt gebruikt. Ondermeer Jurassic Park en Kong-Skull Island zijn hier opgenomen in de wondermooie groene wereld op Oahu :)

Eerst onze dagelijkse stop bij de Jamba Juice voor een gingerlemon-shot ;) Daarna rijden we via de highway dwars door het binnenland naar Waiahole. En zo de slingerende wegjes naast de kustlijn naar boven tot Kualoa.

Hier heb je ook een prachtig zicht op Chinaman's Hat, een klein onbewoond eilandje net voor de kust. Bereikbaar via een zandbank, maar best per kano, aangezien je anders niet meer teruggeraakt met hoogtij ;)

We nemen wat kiekjes en checken dan in aan de overkant bij de ranch. We zijn blij dat veel toeristen te lui zijn om te gaan fietsen (en het zijn dan nog elektrische bikes!) Nee, ze willen allemaal met de quads rijden :D Goed voor ons, want we zijn dan ook maar met 5, inclusief onze gids Thor.

Al fietsend ben je veel vrijer, vinden we. De quads moeten allemaal braaf in het rijtje volgen aan 20/u. Wij kunnen al eens stoppen voor de view ;)

Ives vindt het geweldig! Lekker crossen, up en down met een fiets met dikke banden en dan nog op elentriek! :p

We amuseren ons anderhalf uur en verbazen ons over de grootsheid van de vallei. Nemen wat kiekjes van filmsets van Jurassic en leven ons vooral uit met de fiets.
Thank God voor mijn voorgevoel... Ives zijn rug vol slijk, dus reserve t-shirt: check! :D

Er komt een hongertje op, en we stoppen onderweg nog bij de foodtruck Shrimp Shack. Een paar tafeltjes buiten en meer moet dat niet zijn. Enkele minuten later zitten we al te peuzelen aan een portie shrimps en crabcakes. Héérlijk!

We rijden nog een goed stukje noordelijker, tot Kahuku en draaien daar weer terug. Er is een farmers market in Kailua, elke donderdagavond. Veel honger hebben we niet meer na onze foodstop, maar het was wel gezellig om eens over te wandelen :)

De highway op en richting huis. Om 20u zijn we toch wel iedere avond moe, kaarsje uit... Goeie douche en bed in!