Brussel - Miami

Verenigde Staten, Miami

Na een vreselijke vlucht, 2 doodvermoeide mensen en een warme douche… kan ik eindelijk aan mn reisverslag beginnen. Het is iets na middernacht nu, en ik weet al niet meer waar ik moet beginnen na ZO'N lange dag!! Pffff…

Onze vlucht in Brussel is op tijd vertrokken, jammer genoeg zijn we allebei niet echt te spreken over de kwaliteiten van American Airlines, het is zeer unlikely dat we met deze maatschappij nog zullen vliegen in de toekomst. We merken nu dat we een persoonlijk tv'tje toch wel missen op een redelijke afstand als deze, maar kom, we hebben gemaft tegen 200/u.

Na een vlucht van 7,5 uur, waren we dan eindelijk in my favorite city: NEW YORK :))) Jammer genoeg enkel als transitzone, maar ik kom hier absoluut nog eens een 3e keer naartoe :)

Van hier begon jammer genoeg de miserie :-s We hebben voor onze connectie nog wel snel iets gegeten want onze maagjes knorden… ze zijn ni echt vrijgevig op de vlucht wat betreft het eten. Snel dus een pizzaslice binnengestoken en dan konden we toch weer efkes voort!

En al een chance dat we dat gedaan hadden: bij het boarden op de binnenvlucht NY-Miami, zet ik mij neer. Tegen dat iedereen goed en wel zit en de deuren van het vliegtuig gesloten zijn krijgen we volgende melding van de captain: "Sorry to inform you we can't take off just yet, there's a thunderstorm over Miami :-s

There will be a delay of one hour in the plane, we will keep you posted if we have more news". Allez, geweldig dus! Een UUR zitten in een stilstaand vliegtuig… en het was nog ni gedaan se… neenee! Na een uur zijn we uiteindelijk opgestegen en ineens hoor ik daar tijdens mijne "nap" de captain zeggen dat we uitzonderlijk moeten landen op Ft Lauderdale, ze kunnen niet landen op Miami vanwege de storm!! GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR… het zit ons weer mee vandaag hoor...

Tijdens onze landing op Ft Lauderdale werd dan meegedeeld dat we niet van het vliegtuig mochten. Ze gingen eerst bijtanken en dan afwachten wat het weerbericht ging geven.

Na 2,5 uur stilstaan (!!!!) op de luchthaven IN het vliegtuig, kregen ze groen licht om nog 14 minuten verder te vliegen tot Miami. My God, turbulentie!!! Pffff… ik voelde me net een fruitsapke da ge moet voorschudden, haha :-D

Uiteindelijk alive & well in Miami aangekomen, en dit om 21u30 ipv 17u… geen lachertje dus.

Onze bagage was gelukkig meteen aanwezig en daarna met de shuttledienst van Alamo naar onze rental car.

Mijn goesting staat al recht in mijn vizier: de Jeep Commander :) Nu nog gaan vragen of we hem meekrijgen, aangezien het hier gaat om een hogere klasse dan wat we initieel hadden geboekt ;) Charmes in de strijd bij de parkeerwachter, en vrijwel meteen was hij akkoord zonder dat we enige toeslag moesten betalen. Het mag al eens meezitten ook vandaag!

Op amper 5 minuutjes rijden zijn we aangekomen bij ons eerste hotel. Het is vrij laat dus snel de douche in, morgen rond 8u opstaan en dan hebben we een lange rit voor de boeg naar Orlando.

Eerst de batterijtjes opladen vannacht, morgen start de vakantie écht!!