Yosemite - Death Valley

Verenigde Staten, Dearing

7am en we moeten helaas opstaan om Yosemite te verlaten… :(

Spijtig want het is echt een prachtig park, en het kamperen beviel me wel!
Hoewel de sanitaire voorzieningen niet echt DAT waren, heeft het ons verblijf toch niet onaangenaam gemaakt. Na het afbreken van de tent gaan we nog even afscheid nemen van de buren. We krijgen een dikke knuffel en hun telefoonnummer, als we tijd hebben mogen we binnen 2 weken eens binnenspringen in Hesperia, net voor Los Angeles. We beloven nog niks, we zien wel of we het kunnen inpassen in onze route ;)

Nog even langs Housekeeping Campground rijden om de vuile was snel even te doen, maar het neemt toch al snel een uurtje in beslag… drogen lukt niet echt. Dus we rijden nu door naar Death Valley! :)

We nemen de Tioga Pass Road die van Oost naar West loopt, dwars doorheen het park, een leuke rit met veel uitzichten, en om het kwartier verandert dat wel… niet te begrijpen.

We passeren ondermeer Tenaya Lake en Tuolomne Meadows, en op een bepaald moment zitten we al op een hoogte van 9000 feet!! :-O Op een gegeven moment zien we op nog geen 100 meter voor onze auto een baby-beer spurten dwars over de weg!!! :-D Joepie!! We hebben dan toch nog écht een beer gezien!

Bij het verlaten van het Nationaal Park, passeren we in June Lake en ondertssn is het ook al middag, dus we scheuren van de honger! We stoppen hier aan een road-café en Ives bestelt een double hamburger, ik neem mezelf een hotdog, maar het smaakt niet echt, de sandwichen zijn hier allemaal superzoet.
Weer enkele mijlen verder merken we dat niet alleen het uitzicht verandert, maar ook het klimaat. Het wordt alsmaar warmer… 35°C. Al een geluk dat den airco bestaat
Veelal grijsbruine bergen, heel weinig groen en geen kat te bespeuren onderweg, dit is dus Death Valley. We tanken nog even voor we het park binnenrijden, want hier willen we toch geen problems hebben met de wagen hoor.

Rond 5pm zien we opeens een hotel opduiken in the middle of the desert… raar zicht hoor! haha… Maar de temperatuur is ondertussen ook gestegen en we zien in de wagen dat het buiten maar liefst 43 graden is!! puf puf

Eens gearriveerd aan ons hotel, Stovepipe Wells Village, valt de hitte als een blok over je heen, weer een heel verschil hoor. Bij de check-in vraag ik even of de Sand Dunes veraf zijn, want die moeten wel mooi zijn bij zonsondergang. Ze zegt dat de zon ondergaat om 6pm, en het is maar 3 km van het hotel, dus gaan we snel even kijken!

De zandduinen zijn prachtig! We hebben enkele mooie kiekjes kunnen nemen, met de voeten in het knalhete zand gelopen, en zo mottig als een krab terug naar de wagen, want de temperatuur stijgt onmiddellijk naar je hoofd :-s dat is echt niet normaal!!

Het hotel heeft een zwembad dat open is tot middernacht! We nemen dus nog even een frisse duik voor we in ons bed kruipen… hmmm… heerlijk! Deze verfrissing doet echt deugd, eens uit het water ben je zo goed als droog na een kwartiertje! Zelfs een handdoek is overbodig! So funny :))

De kamer is trouwens HUGE, ruimer en properder dan die van San Francisco, airco (wat geen overbodige luxe is bij deze hitte)