Kandy for one day πŸš¦πŸ›ΊπŸššπŸš™πŸš—

Sri Lanka, Negombo

Kandy, you either love it or you hate it πŸ˜„
Voor Ives geldt het laatste, maar ik ben er nog niet uit...

Zo'n hectische steden voor een dag of 2 vind ik altijd wel een belevenis, zeker in Azië!
Bangkok, Hong Kong... geweldig 🀭 maar liefst kort, om erna weer in de rust te vertoeven.

Het giet al de ganse nacht en ochtend, wat maakt dat we gewoon blijven liggen in ons bed tot de noen 😜

De weerapp geeft aan dat het droog is van 12 tot 16u, en daar profiteren we van. We tukken tot aan het kleine hippe tentje Sweet Beans, een gat in de muur wat enkel plant based food serveert 😊

We eten hier een avocado toast met zicht op Kandy Lake, en eveneens op 300m van de Temple of the Tooth (waar de tand van Buddha bewaard wordt). We zijn echter een beetje tempelmoe, dus besluiten gewoon een wandeling te doen rondom het meer. Nog steeds droog, wel bewolkt 🀞

Ives wil een bakkerijtje bezoeken voor iets zoets en zo belanden we in de drukke nabijgelegen winkelstraten van Kandy. Rioolgeur à volonté, maar tegelijkertijd ook zo kleurrijk 😊 Hier en daar een rat op straat is ook geen rariteit hier πŸ˜‚

Nog gene kakkerlak gezien, das hier gewoon next level I guess πŸ€ͺ

Ik koop voor Ives 2 supermooie linnen hemdjes, voor 25 euro πŸ™ˆ en voor mezelf een kurkumageel bloesje voor 5 euro 😁 Nu nog de zon en dat komt in orde πŸ˜ŽπŸ‘Œ

Tegen 16u worden we opgepikt aan ons verblijf door Raneesj van de Yummy Kandy Cooking Lessons. Hij rijdt met ons naar een lokale markt waar je geen enkele toerist spot. Ik koop er een halve kilo zwarte peperbollen voor 2,90 euro, en een halve kilo kardemompeulen voor 15 euro. Koopje! 😍 (dank u Dirk voor de pepertip πŸ‘ŒπŸ˜œ)

Raneesj brengt ons naar zijn thuis, waar we starten met de kookles. We maken maar liefst 12 gerechten: chutney, aubergines, coconut sambal, dahl, jackfruit curry, deviled chicken, pumpkin chicken, beans, okra, enz...

Ives krijgt de taak om de pasta te stampen in een vijzel, wat toch wel wat tijd neemt om fijn te maken. "Thuis had ik al lang een blik zwanworstjes opengetrokken" zegt hij πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Het is te zeggen wie er thuis kookt hè πŸ˜‰

We genieten van al dat lekkers en worden naar huis gerold... euh, gebold πŸ˜„ met de tuk tuk van Raneesj. Het is beduidend kouder hier in Kandy 's avonds, zo'n 16 graden.

Slaaplekker en tot morgen!

Ellen & Ives

Voila zie, nu kunt ge den Ives eens goe inpeperen

Dirk 2024-01-10 14:42:12

Weer een leuke dag met leuke foto's.

Paul en Christiane 2024-01-10 14:44:40

Oh heerlijk weer dat eten.die ramboetan jackfruit en mangosteen zijn toch mijn favorieten daar veel gegeten.ja temperatuur wat lager efkes verademen

Vera 2024-01-10 16:53:53

Die hectiek in zo'n stad doet me toch ook steeds twijfelen of ik dat wel wil meemaken. Ik snap Ives wel...maar jou ook (als 't maar kort is). Super, lijkt me telkens weer, die kookworkshops. Geniet ervan. Dan speelt de regen minder rol. :-)