Kanarra Creek Trail

Verenigde Staten, Kanarraville

We zitten bijna half de vakantie, en het VLIEGT!

Mijn linkerarm doet nog steeds vreselijk veel pijn, en ik kan alleen de onderkant gebruiken vanaf de elleboog, de schouder omhoog steken is onmogelijk.

Is wel vervelend als je op een foto wil en ontspannen moet lijken! Het is nog moeilijker hem niét te gebruiken op verlof... tenzij je de hele dag aan het zwembad ligt natuurlijk, maar dat zit ni echt in de aard van het beestje ;) al zitten we toch dagelijks ettelijke uurtjes "stil" in den auto, en iets pakken van de achterbank lukt me niet, dus den Ives stopt af en toe om mij iets te pakken uit de frigobox... :)

Vandaag hebben we de Kanarra Creek trail gelopen tot aan een canyon waar je nog dieper in kon gaan tot einde, maar dat lukt me fysiek niet. We zijn dus enkel vooraan erin gegaan en dan teruggekeerd. De trail/hike was wel bijzonder. Ik had hem ergens gevonden via Utah Hikings vorig jaar, en aan de hand van de foto's leek me dat wel wat :)

Bovendien is het koel in een canyon en de lichtinval soms bepalend voor prachtige kleuren!

We moesten heel veel rivierbeddingen kruisen, en vaak moesten we zoeken of de linker of rechterbedding van de rivier het beste was om te lopen. Het is dus wel een hike waar je tijd voor nodig hebt, het spreekt voor zich dat de heentocht dus iets langer duurde dan de weg terug :)

We hebben wel mooie foto's kunnen nemen, en in de canyon moest je een ladder/boom op om op een hoger gelegen etage verder te lopen, en dan nog eens een 'natuurlijke ladder' op te klimmen. Wij hebben enkel de eerste ladder gedaan, foto gemaakt en weer teruggegaan. Dat was voldoende.

Na onze trail was het nog 2u rijden tot in Springdale (heb ik weer geslapen tegen 200/u ;-) net voor de ingang van Zion NP, daar logeerden we 4 jaar geleden ook en dat was netjes. Nostalgia!

We hebben honger gekregen en gaan aan de overkant onze buikjes vullen. Ives neemt een pasta met kip en kaassaus, en ik neem de Caesar Salad met kip.
Rond 21u val ik als een blok in slaap. Morgen is weer een nieuwe dag en dan rijden we naar Escalante!