Chatuchak Market @Bangkok

Thailand, Bangkok

Tot half 10 hebben we vanochtend geslapen: woohoeeewww!! Een mens heeft niet veel nodig om blij te worden, there's nothing better than a good night sleep ;)

Ik open de laptop en we beslissen beiden dat we geen zin hebben in de oude stad met de tempels... geen zin in stress omwille van file, of de alomgekende zakzetterij daar met de tuk tuk rides.

In tegenstelling kiezen we ervoor om een marktje te doen. En aangezien onze hotellobby hier meteen aansluit op de BTS (metro) beslissen we van een dagje naar de Chatuchak Market te gaan. De grootste markt van Bangkok waar je verdwaalt in de nest van duizenden kramen en meer dan 200.000 bezoekers per dag!

Onze BTS rit duurt ongeveer 24 minuutjes en kost 42 baht enkele rit per persoon. We stappen af in Moh Chit, de laatste exit van de BTS route. Na het uitstappen van de metro volgen we gewoon exit 1, net zoals honderduizend andere marktbezoekers :)

Het was niks vergeleken met wat we verwacht hadden! Het was GROOTS, het was BLOEDHEET maar vooral gezellig druk, en goedkoop :) Het hangt er uiteraard vanaf wat je zoekt... Ives heeft 5 t-shirts gekocht; en ik heb mijn best gedaan met 3 zonnebrillen :) 2 paar oorbellen, een leuke top, 2 armbanden, en nog wat kadootjes voor het thuisfront :)
De markt is elke dag open van 9u tot en met 18u, een echte aanrader wat ons betreft! Het is een mix van de zwarte markt in Tongerlo en de souks van Marrakech, haha :))
We houden het voor bekeken rond 17u en sloffen dan weer terug onder de brandende zon naar de BTS metro. In no-time zijn we weer aan ons Terminal 21 hotel en ploffen we alweer op het bed. Shopping can be exhausting! :p

De valiezen worden nu echt ingeladen, onze kleren voor het vliegtuig worden apart gelegd. Alle aankopen her en der verborgen in de bagage... en dan is het tijd voor een douche en een diner :) Bij gebrek aan inspiratie en geen zin in een lange zoektocht, gaan we opnieuw naar Snapper Restaurant van gisteren.

Ives bestelt de Beef Burger en ik neem de Salmon Trout Steak met Thai Chili saus. Mmmmm... smaakt heerlijk bij een frisse North Island Ice Tea cocktail :) Het mag wel eens... zo een goeie splurge op je laatste reisdag, niwaar? ;-)

Na het afrekenen wandelen we door de straatjes weer richting hotel en stoppen we nog bij een massage salon. Onze voetjes zijn doodvermoeid en hebben een hoge nood aan massage :) We laten ons dus weer in de watten leggen gedurende een uur voor een luttele 7 euro... we are so going to miss this!! :(

Om 22u30 zijn we weer op de hotelkamer en sprokkelen we onze bagage bijeen om uit te checken. Taxi staat al klaar, en in minder dan een uurtje zijn we weer op de luchthaven van Bangkok... het lijkt nog zopas geleden dat we hier zijn gearriveerd. Maar dat is altijd zo als je een leuke vakantie beleeft, dan gaat de tijd veels te snel!

Allebei zijn we overtuigd dat we absoluut willen terugkomen, Thailand heeft ons kunnen bekoren met zijn vriendelijke mensen. Buiten een nukkige taxi-chauffeur in Bangkok hebben we nooit ergens problemen gehad of zijn we nooit ripped-off geweest, zoals je zoveel leest in de reisgidsen.

Natuurlijk, we hebben de oude stad van Bangkok niet gezien wegens tijdsgebrek...

Het was fijn dat jullie weer hebben meegevolgd! :)

Op naar de volgende en tot thuis maar weer,