Funchal - Levada dos Piornais

Portugal, Funchal

Gisteren was de tropische storm in zijn element, met wind, veeeel wind! En regen... we voelden ons heel even weer in Belgie 😄 er was echt geen enkel plekje waar de zon tevoorschijn kwam op het eiland.

Zo hadden we enkele afspraken met makelaars gisteren, maar ideaal was het niet om te gaan kijken bij dit weer. Enfin, voorlopig heeft niks ons hart gestolen 😉

Vandaag richten we onze pijlen op Funchal - alweer de enige plek waar de zon schijnt ☀️
We wandelen de Levada dos Piornais, maar nemen bij de start eerst een koffie bij "A casa da levada".

De wandeling loopt een heel eind langs de kustlijn, bananenbomen troef vandaag! 😁🍌 Na een 45 tal minuten draait de wandeling meer landinwaarts en zijn we niet heel ver meer van Camara de Lobos. Dreigende grijze wolken en sterke wind doen ons rechtsomkeren, we zijn al blij met wat we gezien hebben 🥰

Opnieuw aan A Casa da Levada eten we een kleine snack: toast met tonijn. Mmmmm... 😋
Poncha niet vergeten, onze dosis vitamine C 🤭

Het is na een week eens tijd om onze was te draaien, en dat doen we in Funchal nabij Leroy Merlin. Wasje draaien, droogmachine in gang steken en tijdens dat uurtje een tas koffie lurken 😜👌

Als alles weer frisgewassen is, rijden we vlakbij naar het Forum Shopping mall. We kopen er in de bios tickets voor de nieuwe Avatar film, en hebben dan nog een uur om iets te eten. Het wordt de Amerikaanse Red Car diner 😄

Hamburger met frietjes, die verbazingwekkend genoeg superlekker waren! 😋👌
De film nadien heeft ons in meer dan 3 uur geen minuut verveeld, PRACHTIG... ❤️

Zo is ons dagje voorbijgevlogen... maar morgen geven ze overal zonnige zomer! We kunnen eens kiezen naar waar we gaan 🤪

Je hoort het van ons, morgen 😉☀️